الهه مستقل محقق ایرانی دانشگاه واشنگتن و تیم همراهش دریافته اند پروتئین های ترکیبی آندروژن موجود در سلول های سرطانی علت اصلی عود مجدد سرطان پروستات حتی پس از استفاده از درمانهای بازدارنده تولید تستوستروژن و سایر آندروژن های عامل سرطان پروستات محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، این دستاورد تحقیقاتی از سوی دکتر الهه مستقل و با همکاری پیتر نلسون و بروس مونتگومری از مرکز تحقیقات سرطان "فرد هاچیسون" دانشگاه واشنگتن آمریکا ارایه شده است.

بر اساس این یافته جدید پزشکی، سلول های سرطانی ممکن است امکان بالقوه ای برای تولید آندروژن های خاص خود با کمک پروتئین های ترکیبی - آندروژنی (هورمون هاى جنسى که باعث ایجاد صفات ثانویه جنسى در مرد (مثل ریش و صدا) مى شوند، داشته باشند.

در این مطالعه بر روی تومورهای سرطانی بلافاصله خارج شده از بیماران متوفی مبتلا به سرطان پروستات آزمایشاتی انجام شد.

در طول این آزمایشات تمامی بیماران درمان های متوقف کننده آندروژن برای خنثی کردن رشد تومور سرطانی دریافت کرده بودند.

آنالیزهای صورت گرفته از سوی دکتر الهه مستقل بر روی داده های جمع آوری شده نشان داد پروتئین های کلیدی در تومورها یا آنزیم ها برای سلول نیاز است تا تستوستروژن خاص خود را از کلسترول موجود در سلول تولید کند.

به گزارش مهر، مطالعات صورت گرفته از سوی این محقق ایرانی و سایر مطالعات مشابه انجام شده در این زمینه نشان داد سلول های سرطانی ممکن است توانایی تطبیق دادن و تولید آندروژن های خاص خود را داشته باشند که به سلول های سرطانی این اجازه را می دهند به حیات خود ادامه دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha