چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 80800

سلامت نیوز : سعید عبدالحسینی در حاشیه ششمین کنگره قلب و عروق رضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این کنگره 9 کارگاه عملی برای انجام اعمال زنده جراحی برپا می‌شود تا جراحان و متخصصان قلب و عروق بتوانند با جدیدترین روش‌های جراحی قلب آشنا شده و همزمان پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: شاخص‌ترین جراحی‌های زنده‌ای که در این کنگره انجام می‌شود جراحی آیزن منگر (جراحی همزمان پیوند قلب و ریه) است که توسط یک استاد خارجی پروفسور باتیستا صاحب این سبک انجام می‌شود که رزیدنت‌ها و جراحان قلب و عروق می‌توانند با این جراحی آشنا شده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این نوع جراحی در حالت عادی بسیار سنگین بوده، 40 درصد مرگ و میر دارد که از هر 10 نفر در دنیا 4 نفر در زیر این نوع عمل جان خود را از دست می‌دهند که در روش جدید میزان مرگ و میر و از کار افتادگی بعد از عمل به طور چشمگیری کاهش یافته و هزینه کمتری برای بیمار در پی دارد.

به گفته عبدالحسینی با راه‌اندازی و رایج شدن این روش در کشور از اعزام بیماران به خارج از کشور جلوگیری خواهد شد.

رئیس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی خاطرنشان کرد: در عین حال روش خاصی برای جراحی عروق و پاکسازی رگ‌ها توسط جراحان کشورمان ابداع شده که در این کنگره به عنوان کاری شاخص ارائه خواهد شد.

اکوی سه بعدی قلب مبحث دیگری است که در ششمین کنگره قلب و عروق رضوی ارائه می‌شود.

عبدالحسینی در مورد مزایای استفاده از این نوع روش کمک تشخیصی گفت: استفاده از اکوی سه بعدی قلب سبب می‌شود تا جراح بتواند تمام قسمت‌ها و زوایای قلب و عروق بیمار را در یک لحظه ببیند و این روش به ویژه در اتاق‌های جراحی می‌تواند در نتیجه کار بسیار موثر باشد.

وی در مورد جذب بیماران خارجی و مبحث توریستی درمانی در حوزه قلب گفت: علیرغم توانمندی‌های علمی خوبی که داریم، عقب‌ماندگی‌هایی داریم که در این راستا انجمنی نیز با عنوان انجمن خدمات سلامت کشوری از دو سال پیش تأسیس کرده‌ایم تا بتوانیم با روش‌های کارشناسی بیمار را از کشورهای دیگر برای درمان جذب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha