سلامت نیوز : رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه جمعیت همیاران از سال 74 فعالیت خود را در سطح کشور انجام داده است، گفت: باید تعداد اعضاء هیئت همیاران از ۵۰ هزار به ۵ میلیون نفر در سالهای آینده برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کاظم نظم‌ده در همایش اندیشی جمعیت همیاران سلامت که در اردوگاه شهید باهنر با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت همیاران سلامت جوان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تصویب‌گرانه می‌توانیم در ارتقاء سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تأثیر داشته باشیم.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران گفت: اجرای طرح پایگاه سلامت اجتماعی، پیشگیری اولیه از اعتیاد، ارجاع افراد آسیب‌دیده به مراکز حمایتی، اجرای طرح محب، ترویج فعالیت‌های همیاری، توانمند‌سازی عموم افراد جامعه به ویژه زنان و ... از جمله فعالیت‌های جمعیت همیاران سلامت است.

نظم‌ده خاطر نشان کرد: هم اکنون 500 گروه همیار و 400 پایگاه جمعیت همیاران سلامت در سطح کشور فعال هستند که در هر پایگاه 80 الی 110 نفر فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: برنامه‌های مختلفی برای ارتقاء سطح کیفی و کمی پایگاه‌های جمعیت همیاران سلامت در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های آموزشی و افزایش سطح مشارکت‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه مراسم با تقدیر از هئیت‌رئیسه جمعیت همیاران سلامت گفت: با تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور پس از چندی سال نخستین همایش سراسری هم‌اندیشی سراسری جمعیت همیاران سلامت تشکیل شد که آن را به فال نیک می‌گیریم.

نظم‌ده تصریح کرد: باید قسمت‌های موفق در جمعیت همیاران سلامت تقویت و قسمت‌های مغفول‌مانده را با یک برنامه و بازنگری مجدد فعال کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هم اکنون 50 هزار همیار در سطح کشور و پایگاه‌های جمعیت فعالیت می‌کنند که با توجه به ظرفیت‌های موجود تعداد این جمعیت باید به 5 میلیون نفر در سال‌های آتی برسد.

نظم‌ده خاطر نشان کرد: باید به حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها توجه ویژه‌ای شود چرا که هزینه پیشگیری کمتر از هزینه درمان است.

وی افزود: کلید حل مشکلات بهزیستی تفکرات آینده‌نگری با پشتیبانی NGO‌ها و سازمان‌های غیردولتی است.

وی با تاکید بر اینکه به امید روزی که در هر خانواده یک همیار باشد گفت: باید براساس چشم‌انداز تعریف شده عمل کنیم و بتوانیم روزی شاهد افزایش جمعیت همیاران سلامت در کشور باشیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در پایان به برخی از مهمترین دستاوردهای جمعیت همیاران سلامت و روان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح همیار و پایگاه سلامت در 31 استان، 360 پایگاه سلامت در کل کشور از جمله اقدامات انجام شده توسط جمعیت همیاران سلامت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha