سلامت نیوز : فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: واکسن‌ قبل از مدرسه شامل واکسن‌های ثلاث، هپاتیت و فلج اطفال است و چون در ۴ تا ۶ سالگی دسترسی به همه کودکان میسر نیست قبل از ورود به مدرسه، به اجبار همه کودکان این واکسن‌ها را دریافت می‌کنند.

آناهیتا سنائی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: واکسن‌های قبل از مدرسه به واکسن‌های ثلاث، هپاتیت و فلج اطفال محدود می‌شوند که خود واکسن ثلاث شامل سیاه‌سرفه، دیفتری و کزاز است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: چون ممکن است در محدوده سنی چهار تا 6 سال دسترسی به همه کودکان میسر نباشد قبل از ورود به مدرسه، به اجبار همه کودکان باید این واکسن‌ها را تزریق کنند؛ اگر چه همین واکسن‌ها را در سنین شیرخواری دریافت‌کرده‌اند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: با تزریق واکسن‌های جدید، واکسن‌های قبلی تزریق شده تقویت می‌شوند و سطح آنتی بادی و ایمنی بدن افزایش پیدا می‌کند.

سنائی ادامه داد: واکسن ثلاث که حاوی دیفتری، سیاه‌سرفه و کزاز است قطعاً باید تزریق شود و تزریق آن هر ۱۰ سال یک‌بار به صورت دوگانه بزرگسال الزامی است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: عارضه موضعی تزریق واکسن ثلاث، تورم، درد و قرمزی در محل تزریق است که با گذاشتن کمپرس سرد در 24 ساعت اولیه به حداقل می‌رسد.

وی گفت: واکسن فلج‌اطفال که به صورت دوز مکمل و خوراکی به کودک داده می‌شود عارضه‌ای ندارد همچنین واکسن هپاتیت B که دوز یادآور است از بدن کودک حفاظت می‌کند و عارضه‌ای در قبال تزریق آن دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha