چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 80810

سلامت نیوز : عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر، از شیشه و پستانک به عنوان قاتلان تغذیه با شیر مادر یاد کرد و افزود: مادران باید بدون زمان بندی نوزاد خود را شیر دهند تا در شیردهی موفق باشند.

دکتر احمدرضا فرسار در گفت وگو با ایسنا ، گفت: انجام رفتارهای صحیح نگاه چشم در چشم و تماس پوستی مادر با کودک هنگام تولد باعث می شود مادر توانایی تولید شیر را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اگر تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه پس از تولد آغاز شود و این کار به تعویق نیفتد، مادران می تواند شیردهی موفقی داشته باشد.

این متخصص کودکان یاد‌آور شد: شیر خوار باید در 6 ماهه نخست تولد فقط با شیر مادر تغذیه کند و تنها ماده اضافی که می تواند آن را دریافت کند قطره ویتامین است.

وی از شیشه و پستانک به عنوان قاتلان تغذیه با شیر مادر یاد کرد و افزود: مادران باید بدون زمان بندی و به صورت شبانه روزی نوزاد خود را شیر دهند تا در شیردهی موفق باشند.

دکتر فرسار با تاکید بر اینکه راه های فراوانی برای افزایش شیر مادر وجود دارد، گفت: حتی مادرانی که کودکی را به فرزندی قبول می کنند یا از رحم اجاره ای استفاده می کنند می‌توانند با مشاوره و استفاده از این راهکارها تولید شیر را تحریک کنند.

وی تصریح کرد: اگر به دلیلی شیر مادر کم شد دادن شیر خشک پستانک چاره راه نیست، بلکه مادر باید با اعتماد به نفس و مشاوره با افراد صاحب نظر و دلسوز، کودک را با شیر خود تغذیه کند.

عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر با اشاره با اینکه دغدغه اصلی مادران شیرده شاغل چگونگی تغذیه نوزادشان است، گفت: مادران شاغل نباید نوزاد خود را با بطری آشنا کنند، ما می توانیم با آموزش راه های گوناگون در این زمینه به مادران کمک کنیم تا از این طریق سلامت مادر و کودک تضمین شود.

دکتر فرسار یادآور شد: هر مادری متناسب با شرایطش برای خود نسخه‌ای دارد، بنابراین با مشاوره با افراد متخصص متناسب با شرایط شغلی و فاصله زمانی و مکانی برای وی راهکارهایی ارایه می‌شود.

وی در ادامه افزود: مادران می توانند از طریق تماس با انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دکتر فرسار در پایان به مادران توصیه کرد: رشد کودک شیرخوار را بر مبنای پایش رشد کودک بررسی کنند نه براساس آنچه توقع دارند کودک شیر بخورد و اگر کمتر شیر خورد نگران نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha