چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 80818
سلامت نیوز : آمار نشان می‌دهد مردان مبتلا به سرطان پوست نسبت به زنان آسیب‌پذیرتر هستند و بیشتر با خطر مرگ ناشی از این سرطان مواجه‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی‌ها حاکی از آن است که مردان نسبت به زنان 70 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به ملانوم بدخیم هستند که وخیم‌ترین نوع سرطان پوست به حساب می‌آید.

طبق اطلاعات مرکز مطالعات سرطان انگلیس، در سال 2011 میلادی از هر 100 هزار مرد مبتلا به ملانوم بدخیم 3.4 نفر بر اثر این بیماری جان باختند در حالی که در زنان، احتمال مرگ ناشی از ملانوم دو نفر در هر 100 هزار زن بوده است.

بر اساس این اطلاعات از هر 6200 مردی که هر سال به بیماری ملانوم مبتلا می‌شوند، 1300 نفر جان خود را از دست می‌دهند در حالی که از هر 6600 زن مبتلا به این سرطان 900 نفر قربانی این بیماری می‌شوند.

به گفته پزشکان، احتمال ابتلا به این بیماری در بین مردان و زنان برابر است.

«جولیا نیوتن بیشاپ» از متخصصان مرکز مطالعات سرطان انگلیس در همین رابطه می‌گوید: یکی از دلایل آسیب‌پذیرتر بودن مردان این است که بیماری آنان در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود اما به نظر می‌آید در این زمینه دلایل زیست‌شناختی قوتی‌تری نقش دارند که شناسایی و کشف آنها، نیازمند انجام تحقیقات بیشتر است.

«ساراهیوم»، یکی دیگر از پزشکان این موسسه نیز گفت: عوامل اصلی افزایش خطر ابتلا به ملانوم شامل قرار گرفتن در معرض اشعه‌های UV، رنگ پریدگی پوست و افزایش تعداد خال‌های گوشتی و همچنین سابقه خانوادگی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha