سلامت نیوز : قائم مقام مدیرعامل موسسه مردم نهاد زنجیره امید از معاینه و عمل جراحی بیش از 40 کودک با بیماری‌های ستون فقرات(اسکولیوز) تیم پزشکی مشترک ایران و فرانسه به صورت رایگان هفته آینده در بیمارستان سینا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مسعود مرعشیان در نشست خبری «زنجیره امید»، گفت: هفته آینده تیم پزشکی مشترک ایران و فرانسه از روز شنبه 30 بیمار مبتلا به انحرافات ستون فقرات را معاینه و از روز یکشنبه به مدت هشت روز به انجام 11 عمل جراحی دست خواهند زد.

وی ادامه داد: در همه کشورها گروهی از افراد نیاز به خدمات پزشکی دارند که دسترسی به آنها محدود است و حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان در همه دنیا غیر از ارگان‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد هستند که نقش واسطه را ایفا می‌کنند و بر اساس تجربه به خصوص در جوامعی مانند ایران موفق‌تر از ارگان‌های دولتی عمل می‌کنند.

مرعشیان تصریح کرد: موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید از سال 86 با توجه به نیازی که در این زمینه احساس می‌شد، تاسیس و بر اساس هدف‌گذاری موسسه چهار گروه بیماری را برای کودکان در نظر گرفت تا اقداماتی را برای کودکان از معاینه تا عمل جراحی به صورت رایگان انجام دهند.

قائم مقام مدیرعامل موسسه مردم نهاد زنجیره امید ادامه داد: در تعریف کودکان افراد از نوزادی تا 18 سالگی تحت پوشش موسسه قرار می‌گیرند و گروه‌های مورد پذیرش شامل اعمال جراحی دست، ترمیمی، ستون فقرات و قلب است.

وی افزود: این افراد از طریق NGO‌های دیگر و پزشکان خیر و بیمارستان‌های تحت قرارداد، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و .... به این موسسه معرفی می‌شوند و پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیق و اخذ استعلام‌های لازم مورد معاینه و برای عمل جراحی به بیمارستان‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

مرعشیان گفت: هزینه‌های درمانی تماما برعهده خیرین و داوطلبان است. همین‌طور همکاری‌هایی که با بیمارستان‌ها و زنجیره امید فرانسه داریم تا حد زیادی کمک‌ کننده خواهد بود.

موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید در تیرماه 86 با هدف فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی برای کودکان بی‌بضاعتی که از بیماری‌های قلبی، ارتوپدی و ناهنجاری‌های ترمیمی و پلاستیک رنج می‌برند، تاسیس شد. این موسسه که تاکنون 3600 بیمار نیازمند را درمان کرده دارای همکاری علمی نزدیک با موسسه خیریه زنجیره امید فرانسه است که در سال 1998 توسط پروفسور آلن دلوش تاسیس شده است.

افرادی که مایل به سهیم شدن در فعالیت‌های انسان دوستانه موسسه زنجیره امید هستند می‌توانند با شماره تلفن 88209260 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی www.zanjirehomid.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha