سلامت نیوز : رییس انجمن جراحان قلب ایران بر لزوم انجام "اکوی قلب جنینی" در زمان بارداری مادر، به منظور شناسایی به موقع بیماری‌های قلبی احتمالی در نوزادان و اقدام به موقع در جهت درمان تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدعلی یوسف‌نیا در حاشیه برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی ضمن اشاره به شایع‌ترین بیماری‌های قلبی در کودکان، به والدین توصیه کرد که به منظور شناسایی بیماری‌های احتمالی قلبی در نوزادان، اکوی قلب جنینی در زمان بارداری را جدی بگیرند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود پس از تولد نیز به منظور اطمینان از عملکرد قلب نوزاد، به متخصص اطفال مراجعه شود؛ چرا که شناسایی به موقع بیماری‌های قلبی در نوزادان و اقدام در جهت درمان آن سبب می‌شود نوزاد از زندگی طبیعی برخوردار شده و به سن مدرسه برسد. پس از آن نیز در صورت نیاز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

یوسف‌نیا درباره زمان مناسب برای اکوی قلب جنینی، گفت: از دوماهگی که قلب جنین شروع به تپیدن می‌کند، می‌توان برای انجام این امر اقدام کرد. اکوی قلب جنین و نوزاد و شناسایی بیماری‌های احتمالی قلبی در کاهش بار این بیماری‌ها در آینده بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: انجام اکوی قلب جنینی و اکوی قلب در دوران نوزادی به ویژه برای نوزادان دارای سابقه فامیلی و خانوادگی بیماری‌های قلبی بسیار توصیه می‌شود، چرا که هنوز هم از مناطق دورافتاده نوزادانی به ما مراجعه می‌کنند که به دلیل اختلال عملکرد قلب، جریان خون در ریه‌هایشان غیرعادی شده و به دنبال آن ریه‌هایشان تخریب می‌شود. برای این دسته از کودکان کاری جز پیوند قلب و ریه نمی‌توان انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha