چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
سلامت نیوز : مدیر داخلی بیمارستان ولایت دامغان گفت: مشخصات پای پیدا شده اعلامی از سوی نیروی انتظامی این شهرستان با مشخصات پای قطع شده بیمار این بیمارستان مطابقت ندارد.

محمد حسن سلمانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تکذیب خبر درج شده در رسانه‌ها مبنی بر این که پای پیدا شده در یکی از روستاهای این شهرستان مربوط به یکی از بیماران بیمارستان برادران شهید رضایی است افزود: نیروها و تجهیزات بیمارستان شهید برادران رضایی با راه‌اندازی بیمارستان تازه تاسیس ولایت به این بیمارستان منتقل شده و طی دو ماه گذشته تنها یک مورد قطع عضو در این بیمارستان انجام شده که مشخصات آن با مشخصات اعلامی از سوی نیروی انتظامی به این بیمارستان و عضو پیدا شده در یکی از روستاهای دامغان تطابقی ندارد.

وی با بیان اینکه بیمار جراحی شده در این بیمارستان، ساکن شهر دامغان است و با پیگیری‌های انجام گرفته مشخص شده که این عضو پیدا شده مربوط به وی نیست.ضمن اینکه بر پایه مشخصات اعلامی از سوی نیروی انتظامی پای پیدا شده از بالای زانو قطع شده و این در حالی است پای تنها بیمار قطع عضو شده این بیمارستان از زیر زانو قطع شده، بنابراین از نظر مکان دفن و هم از نظر محل قطع هیچ تطابقی بین بیمار و عضو پیدا شده وجود ندارد. ضمن اینکه پای قطع شده بیمار این بیمارستان در داخل شهر دفن شد.

مدیر داخلی بیمارستان ولایت دامغان همچنین گفت: نظر کارشناسی این بیمارستان در پاسخ به مکاتبه فرماندهی انتظامی شهرستان طی نامه‌ای به نیروی انتظامی شهرستان اعلام شد.

همچنین سیدمحمد شاهچراغ کارشناس روابط عمومی اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان دامغان پیرامون خبر پیداشدن یک پای قطع شده در روستای مهماندوست دامغان به خبرنگار ایسنا گفت: پای پیدا شده مربوط به یک بیمار دیابتی بوده که پس از قطع عضو در بیمارستان تحویل وی شد.

کارشناس روابط عمومی اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: بر پایه اعلام نظر نیروی انتظامی شهرستان با بررسی‌های انجام شده از بیمار و تطابق محل کشف با محلی که عضو در آن جا دفن شده و بدنبال شناسایی بیمار و تطبیق آزمایشات انجام شده از سوی پزشکی‌قانونی مشخص شده که پای پیدا شده متعلق به بیماری بوده که پس از قطع‌شدن در بیمارستان برادران رضایی دامغان برای تدفین تحویل وی شده است.

وی ادامه داد: این بیمار پای قطع شده را در روستای محل سکونت داخل پلاستیک بصورت سطحی دفن کرده که بعد از مدتی توسط حیوانات پیدا و از محل دفن خارج شده است.

روز گذشته خبری به نقل از فرماندهی انتظامی دامغان مبنی بر این که پای قطع شده در روستای مهماندوست دامغان مربوط به بیمار جراحی شده در بیمارستان برادران رضایی دامغان بوده در رسانه‌ها منتشر شد.

همچنین چندی پیش، محمد علی قمی اویلی، فرماندار نوشهر کشف پای بریده‌شده در جنگل‌های نوشهر را تکذیب کرده و به ایسنا گفته بود که شایعاتی که در مورد پیدا شدن یک پای بریده انسان در نوشهر بر سر زبان‌ها افتاده سبب نگرانی شده اما این پای بریده از سوی پزشکان بیمارستان نوشهر به خاطر شرایط فرد بیمار از بدن وی قطع شده بود و به جای دفن کردن این پا بر اثرغفلت در سطل زباله پیدا شد. فرماندار نوشهر تصریح‌کرد: این خانواده بومی نوشهر نبوده و مدتی بوده که در این شهرستان سکونت داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha