سلامت نیوز : رییس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی از ارائه دو روش جراحی جدید در زمینه بیماری‌های قلبی در این کنگره خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سعید عبدالحسینی، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حاشیه برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی از ارائه دو روش جراحی جدید در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی در قالب این کنگره خبر داد.

به گفته وی، یکی از این اعمال جراحی مربوط به بیماری «آیزنمنگر» است. این بیماری باعث اشکالاتی در سیستم قلب و ریه بیمار می‌شود و بیماری مادرزادی است. جراحی روتین این بیماری در دنیا بسیار سنگین است و از هر 10 نفر، چهار نفر آن فوت می‌کنند.

رییس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی افزود: روش جدید جراحی این بیماری که توسط پروفسور باتیستا ارائه می‌شود، عوارض و ریسک عمل بسیار کاهش یافته است. همچنین این روش جدید کم‌هزینه‌تر از روش‌های جراحی روتین این بیماری است و نیازمند وسیله خاصی نیست؛ چرا که یک تکنیک است و امیدواریم این روش جراحی به شکل خاصی در کشور بومی شود.

عبدالحسینی افزود: البته این روش از حدود سه سال گذشته توسط پروفسور باتیستا در بیمارستان رضوی انجام می‌شد که اصلاحات خاصی روی آن انجام شده که در کنگره امسال ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روش خاصی از جراحی عروق قلب که توسط بیمارستان رضوی انجام شده، در کنگره امسال ارائه خواهد شد.

رییس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی همچنین گفت: در قالب کنگره امسال 150 سخنرانی و پوستر ارائه و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی تا بعدازظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

عبدالحسینی همچنین سبک زندگی ناسالم از جمله تغذیه نامناسب، تحرک ناکافی، استعمال دخانیات و استرس را از جمله عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha