عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از ضرورت ارائه مدرک شناسایی از سوی افرادی که متقاضی خرید سیگار هستند و فروشنده مشکوک به سن آنان است خبر داد.

دکتر حسن آذری پور، در گفتگو با مهر افزود: بر اساس ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ، فروشنده باید در صورت مشکوک بودن سن خریدار، مدرک شناسایی مبنی بر داشتن حداقل 18 سال را از وی تقاضا کند.

وی بر اجرای قانون ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر 18 سال در همه جای دنیا تاکید کرد و گفت: هیچ مشکلی از جهت اجرای چنین قانونی در ایران وجود ندارد.

آذری پور در پاسخ به این سئوال که چنانچه فروشنده از رعایت قانون امتناع کند، برخورد با او به چه شکلی خواهد بود، اظهار داشت: اگر بازرس به فروشنده مراجعه کند و یا اینکه مشتری دیگری از او به خاطر سرپیچی از قانون شکایت کند و فروشنده نتواند ثابت کند که اعمال قانون کرده است، با جریمه مصوب در قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مواجه خواهد شد.

عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، با تاکید براینکه فروشندگان همواره به دنبال منافع خود هستند، افزود: اگر فروشنده احساس کند که جریمه ناشی از عدم اجرای قانون به مراتب سنگین تر از سود ناشی از فروش محصول خود خواهد بود، قطعا به اجرای قانون تن خواهد داد.

وی، همچنین از ممنوعیت فروش محصولات دخانی به افراد از طریق اینترنت و دستگاههای خودکار فروش، خبر داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha