سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کشور گفت: آرزوی نهایی و بزرگ جامعه پزشکی قطع رابطه مالی بین بیمار و پزشک است.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با تسنیم، با توجه به فرا رسیدن روز پزشک اظهار داشت: جامعه پزشکی بزرگترین آرزویش قطع رابطه مالی بین بیمار و پزشک است تا آن اجر و قرب گذشته جامعه پزشکی باز گردد و رمز موفقیت آن هم این است که سازمان‌های بیمه‌گر باید در این مقوله با قدرت بیشتری برای جبران هزینه‌های درمانی اقدام کنند که امروز متاسفانه اینگونه نیست.

سرانه حمایتی درمان در ایران برای هر فرد 4 دلار/کشورهای همسایه 500 دلار

وی افزود: در حال حاضر سرانه درمان هر ایرانی بالغ بر 3 تا 4 دلار است ولی سرانه درمان در دیگر کشورهای مترقی از جمله اروپا و آمریکا برای هر فرد بالغ بر 1500 دلار است و حتی در کشورهای همجوارمان نیز سرانه درمان هر فرد به 500 دلار می‌رسد و حتی در این کشورها هزینه‌های از کار افتادگی و تامین مالی خانواده‌ آن نیز پرداخت می‌شود در حالی که در کشور ما حتی گفتن این مسائل عجیب است.

بیماری هزینه بر باعث سقوط افراد به زیر خط فقر می‌شود

خسرونیا ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که مثلاً یک کارمند پس از پرداخت 20 تا 30 سال حق بیمه وقتی دچار بیماری می‌شود و باید خدمات درمانی پرداخت کند مجبور خواهد شد که 70 تا 80 درصد هزینه‌ها را از جیب بپردازد. یعنی به روایتی دیگر اگر افراد دچار بیماری سخت و هزینه‌بر شوند متاسفانه به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

دارو باید ارزان شود

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران تصریح کرد: جامعه پزشکی امروز با هزینه‌های سرسام‌آور درمان مواجه است زیرا وقتی بیمار به علت گرانی دارو و حتی کمبود آن دچار مشکل می‌شود پزشک آن بیمار نیز بسیار ناراحت خواهد شد و امیدواریم با توجه به تخصیص ارز 1226 تومان برای آزادسازی دارو، از مشکلات هزینه‌های داروها که برخی از این داروها تا 3 برابر نیز افزایش یافته، کاهش یابد و قیمت دارو به نرخ قبلی باز گردد.

ورشکستگی بیمارستان‌های درجه 2 و3/افت کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی

خسرونیا خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بیمارستان‌های درجه 2 و 3 در حال ورشکستگی هستند و از کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی نیز کاسته شده است و امیدواریم در دولت جدید و به خصوص با مدیریت وزیر بهداشت جدید مشکلات حوزه سلامت کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha