یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8084

در حال حاضر 30 درصد از جمعیت کشور به علت دریافت کالری بیش از حد و پرخوری، دچار اضافه وزن هستند.

معصومه ذوالفقاری، متخصص رژیم درمانی و کارشناس علوم تغذیه در گفتگو با مهر، از تمایل مردم به استفاده بیش از حد از غذاهای آماده انتقاد کرد.

وی با اشاره به جمعیت 7/2 میلیونی کشور که دچار سوء تغذیه هستند، افزود: در حدود 4 درصد مردم ایران از سوء تغذیه رنج می ‌برند و این در حالی است که بروز سوء تغذیه تنها به دلیل کم خوردن و یا نخوردن نیست.

این کارشناس تغذیه به بروز سوء تغذیه در کودکان و خطراتی که سلامت بچه ها را تهدید می کند، اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه خانواده ها نسبت به این موضوع آگاهی کافی ندارند و به صورت جدی با آن برخورد نمی کنند.

ذوالفقاری، با تاکید بر اینکه سوء تغذیه در کودکان موجب اختلال در رشد آنان می شود، افزود: طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی، سوء تغذیه عامل بروز 50 درصد از موارد تلفات جانی در بین کودکان است.

این متخصص رژیم درمانی، در خصوص عوامل بروز سوء تغذیه در کودکان نیز گفت: عدم دسترسی به غذای کافی و مناسب که حاوی پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها باشد ، عدم رسیدگی و نگهداری مناسب کودکان در دوران رشد از طرف والدین و همچنین عدم وجود سیستم های مناسب سرویس دهنده سلامتی به خصوص آب و بهداشت محیط، از مهم ترین عوامل بروز سوء تغذیه در کودکان به شمار می روند.

وی، همچنین از مصرف زیاد روغن نباتی در ایران به عنوان عامل بروز انواع بیماریهای مزمن غیر واگیر و سوء تغذیه نام برد و افزود: به رغم تبلیغات گسترده ای که در خصوص مضرات روغن جامد صورت گرفته است، همچنان بیش از نیمی از مردم کشورمان در تهیه غذا از این نوع روغن ها استفاده می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha