چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 80841
سلامت نیوز : دکتر رجب پورگفت دیابتی ها هرگونه تاری دید ، نقاط سیاهرنگ در چشم را جدی بگیرند. مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین المللی دیابت به وجود امدن عارضه «رتینوپاتی» یا بروز عوارض چشمی بیماری دیابت را یکی از مهم ترین مشکلات در بیماران دیابتی دانست .

به گزارش سلامت نیوز ؛ وی افزود: افراد مبتلا به دیابت به معاینه سالانه چشم ها نیازمندند. این معاینه در بیماران دیابتی نوع یک، 5 سال پس از تشخیص  ودر بیماران دیابتی نوع دو به محض تشخیص و سپس معاینه انجام می پذیرد. بهترین راه پیشگیری نگه داشتن قند خون در حد طبیعی است.زیرا اگر قند موجود در خون کنترل نشود ممکن است که منجر به عارضه چشمی در فرد شود.

در رتینوپاتی چه اتفاقی می افتد؟؟
هنگامی که قند خون شما بالا می رود و کنترل نشده است به عروق کوچک شبکیه آسیب می رسد .این رگ های خونی ممکن است متورم شوند بشکنند و باعث خونریزی شوند . پس از آن ده ها رگ خونی جدید به وجود می آید که بسیار شکننده هستند و به آسانی خون ریزی میکنند. این مراحل به تدریج به شبکیه چشم آسیب می رساند و باعث تاری دید ، مشاهده ی نقاط سیاهرنگ در چشم و کوری می شود. برای مراقبت از چشم انجام  معاینات منظم چشمی برای همه افراد جامعه توصیه می شود اما این امر برای کسانی که دارای سابقه خانوادگی ، بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشار خون هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است

غذای چشم:
آیا به راستی خوردن هویج برای بینایی مفید است ؟ دکتر رجب پور گفت هویج به علت داشتن  ویتامین A غذای چشم شما محسوب می شود همچنین استفاده از اسفناج ،آجیل ، پرتقال ، ماهی ، غلات سبوسدار در یک رژیم غذایی سالم برای سلامت چشم های شما مفید است.غذاهایی که دارای مواد آنتی اکسیدان ،اسید های چرب ،امگا3 و ویتامین های  Eو C و بتاکاروتن هستند حتما در برنامه غذایی تان بگنجانید.البته دیابتی های عزیز توجه داشته باشند که مصرف بیش از حد هویج باعث بالا رفتن قند خون می شود پس حتمابا پزشکتان مشورت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha