پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 80859
سلامت نیوز : متاسفانه آقای دکتر «سیدحسن هاشمی» زمانی سکان‌دار وزارت بهداشت و درمان شده است که چالش‌های فراوانی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و وی برای پیشبرد اهداف خود باید از همکاری مستمر انجمن‌های پزشکی، سازمان نظام پزشکی و نمایندگان مجلس برخوردار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ شاهد بودیم وزرای قبلی این وزارتخانه نتوانستند از نیروهای کارآمد و کارشناس انجمن‌های پزشکی به شایستگی استفاده کنند و شاهد بودیم چه در انتخاب رزیدنت‌ها و امتحان برد و چه در امور بهداشت و درمان، همیشه با مشکل‌هایی روبه‌رو بوده و نتوانستند به‌راحتی از این مشکلات عبور کنند و هرزمان مسوول انجمنی در امور بهداشت و درمان اظهارنظری کرد، با تهدید و مخالفت روبه‌رو شد. امیدواریم این مشکل را در دوره جدید نداشته باشیم و وزیر محترم بهداشت و درمان، در امر استفاده از نیروهای کارآمد قدم بردارد.

امروزه مردم عزیز از وضعیت بهداشت و درمان خود نگرانند، گرانی دارو و هزینه درمان و ورود داروها و ابزار پزشکی غیراستاندارد به کشور، کمبود پزشک در نقاط دورافتاده، بدهکاری بیمارستان‌های دولتی و وضعیت اقتصادی بد بیمارستان‌های خصوصی درجه دو و سه، چالش‌هایی است که وزیر محترم جدید باید با آنها دست‌وپنجه نرم کند.

عدم اجرای کامل پزشک خانواده در کشور و اجرای ناقص آن در برخی از استان‌ها و برطرف نشدن مشکلات ایجاد شده، به‌خصوص مشکلات اعتباری که پیش روی طرح پزشک خانواده است، بیمه‌ها و تعرفه‌های درمانی و بروز مشکلات عدیده‌ای در نظام سلامت و پرداختی زیاد مردم در امر درمان از مقوله‌هایی هستند که وزیر محترم با هماهنگی متولیان سلامت، به‌خصوص بیمه‌ها باید در رفع آنها کوشا باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha