سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیار علاقه‌مندیم بخش عمده‌ای از وظایف که به تصدی دولت نیازی ندارد را به سازمان نظام پزشکی واگذار کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشک و همچنین تنفیذ حکم ریاست دکتر علیرضا زالی در سازمان نظام پزشکی گفت: از امروز مسئولیت دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی رسما آغاز می‌شود. مطمئنم با هوش، ذکالت و دانش ایشان و همچنین علاقه وافر به جامعه پزشکی و اعتمادی که جامعه پزشکی کشور به ایشان دارند، می‌توانند خدمات موثری را به مجموعه پزشکی کشور و مردم ارائه کنند چرا که مهم‌ترین وظیفه سازمان نظام پزشکی، حفظ رعایت حقوق مردم است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی و همکاری این مجموعه با وزارت بهداشت بتوانند با آهنگی سریع‌تر و ایجاد فضاهایی موثرتر اهداف نظام سلامت را محقق کنند.

هاشمی گفت: با حضور دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی فصل جدیدی برای جامعه پزشکی آغاز شده است. همکاری انجمن‌های مختلف علمی تخصصی، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن‌های مختلف مردمی، بسیج جامعه پزشکی و ... با یکدیگر بسیار لازم است. این مجموعه‌ها اگر توان‌شان را کنار یکدیگر بگذارند هم‌افزایی خواهند داشت تا بتوانند نظام سلامت را بیش از پیش یاری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مصمم هستیم تا جایی که به سلامت مردم آسیبی وارد نشود از خدمات بخش خصوصی، نهادهای پزشکی، انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: همچنین بسیار علاقه‌مندیم بخش عمده‌ای از وظایف که به تصدی دولت نیازی ندارد را به سازمان نظام پزشکی واگذار کنیم. در این راستا می‌توان آموزش مداوم، صدور مدارک پزشکی و پیراپزشکی در مقاطع مختلف، تدوین نظام ارزشیابی مراکز درمانی و بهداشتی کشور و نظارت بر آنها را می‌توان به سازمان نظام پزشکی واگذار کرد.

وی در این باره ادامه داد: البته شرط واگذاری این خدمات آن است که در راستای احقاق حقوق مردم، نظارت سازمانی در حد کافی صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متاسفانه در برخی از دوره‌های گذشته سازمان نظام پزشکی مورد بی‌مهری قرار گرفت. لازم است سازمان نظام پزشکی قوانینی که تصویب می‌کند را خود نیز نظارت کند و آلودگی‌های احتمالی این صنف را نیز خود رصد کند چرا که مردم به نوعی بی‌پناهند؛ بیمه‌های خوبی نداریم و پوشش‌های حمایتی مناسب در بخش سلامت به ویژه برای بیماران صعب‌العلاج وجود ندارد.

هاشمی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید باید دست به دست یکدیگر دهیم تا با کمک یکدیگر مباحث سلامتی برای همه فراهم شود. مردم همه امیدوارند و در عین حال ولی‌ نعمت ما نیز هستند، باید تلاش کنیم از حقوق آنها دفاع کنیم.

وی در پایان گفت: در وزارت بهداشت آمادگی کامل خود را برای همکاری با سازمان بزرگ نظام پزشکی اعلام می‌کنیم و منتظریم تا در روزهای آینده با همکاری یکدیگر در جهت برطرف کردن آلام مردم حرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha