پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: 80898
سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به توزیع نامناسب پزشکان در استان اشاره کرد و گفت: پزشکان فقط در طول دوران طرح خود موظفند در شهرستان‌ها طبابت کنند و پس از آن به شهرهای بزرگ می‌روند.

دکتر محمدرضا نیکبخت به مناسبت روز پزشک در گفت‌وگو با (ایسنا)، اصلاح نشدن تعرفه‌های دولتی را علت این موضوع دانست و تصریح کرد: متاسفانه تعرفه‌های خصوصی بالا رفته، اما تعرفه‌های دولتی پایین است و این امر موجب می‌شود تا پزشکان به سمت شهرهای بزرگ که مراجعه مردم به مطب‌های خصوصی بیشتر است، روی آورند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط به گونه ای است که در حال حاضر یک جراح در شهرستان قصر شیرین با دریافت مبالغ بیشتر نسبت به کرمانشاه، به دلیل مراجعه کم مردم به مراکز درمانی خصوصی، حاضر نیست در این شهرستان بماند.

نیکبخت، توزیع پزشکان را با توجه به جمعیت و نیز در مسیر تردد بودن شهرها، عنوان و اظهار کرد: اگر بخواهیم توزیع مناسب پزشکان را در سطح استان داشته باشیم، باید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حقوق پزشکان را بیشتر کند.

وی در خصوص تجمع بیش از حد پزشکان در پارکینگ شهرداری کرمانشاه، مصوبه شورای سلامت استان را مبنی بر صادر نشدن مجوز جدید مطب برای این منطقه را یادآور شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: 2 کلینیک در چهارراه هلال احمر و نیز در منطقه 22 بهمن کرمانشاه ایجاد کرده‌ایم تا به تدریج پزشکان به مناطق دیگر شهر منتقل شوند. همچنین در همین راستا مجوز ساخت یک کلینیک جدید در شهرک پردیس کرمانشاه نیز صادر شده است.

وی درباره تخلفات پزشکی از جمله دریافت زیر میزی از سوی پزشکان، اظهار کرد: نمی‌توان وجود این معضل را منکر شد، اما خوشبختانه در استان چنین مواری بسیار کمتر از سایر استان‌هاست. چنانچه فردی در این خصوص شکایتی دارد می‌تواند با مراجعه به دفتر رییس دانشگاه و یا معاونت درمان، شکایت خود را طرح و خسارت خود را دریافت کند.

نیکبخت یادآور شد: چنانچه پزشکی از انجام عملی سرباز زد و در قبال انجام آن پولی بیشتر از حق الزحمه خود طلب کرد این کار تخلف محسوب شده و بیماران می‌توانند شکایت خود را به دانشگاه ارائه کنند.

وی با اشاره به وجود 1570 پزشک در سطح استان، گفت: همه تخصص‌های پزشکی برای خدمات رسانی به بیماران در سطح استان وجود دارد. از این تعداد 763 نفر پزشک عمومی، 523 نفر پزشک متخصص، 41 نفر فوق تخصص و 243 نفر دندانپزشک هستند.همچنین 209 ماما و نیز 28 متخصص علوم آزمایشگاهی در استان حضور دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد مشکلات پزشکی مردم در استان رفع می‌شود. در حال حاضر بیشتر جراحی‌های ضروری و پیشرفته در استان انجام می‌شود.

نیکبخت با اشاره به استاندارد جهانی وجود یک پزشک به ازای هر هزار نفر جمعیت، این نسبت را در کرمانشاه بالاتر از استانداردها، عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.5 پزشک در استان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha