وزیر بهداشت از تصمیم‌های جدید دارویی خبر داد و گفت: اخیرا در حاشیه جلسه دولت تصمیم‌های خوبی در زمینه دارو اتخاذ شده است که ترجیح می‌دهم جزئیات آن را از مسئول مربوطه در سازمان غذا و دارو جویا شوید.

سلامت نیوز:‌ وزیر بهداشت از تصمیم‌های جدید دارویی خبر داد و گفت: اخیرا در حاشیه جلسه دولت تصمیم‌های خوبی در زمینه دارو اتخاذ شده است که ترجیح می‌دهم جزئیات آن را از مسئول مربوطه در سازمان غذا و دارو جویا شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پزشک در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر آنکه اولین اقدامتان برای پزشکان چه خواهد بود؟ گفت: تلاشمان در جهت دفاع از حقوق جامعه پزشکی است؛ البته امیدواریم جامعه پزشکی نیز رعایت حال مردم را داشته باشند.

وی افزود: امروز کار مهمی انجام شد و با ابلاغ حکم دکتر زالی به عنوان ریاست کل سازمان نظام پزشکی از همین جا برادریمان را ثابت کردیم، چرا که دکتر زالی، منتخب و نماینده جامعه پزشکی هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز دیگر دوره شعار تمام شده است، اگر نخواهیم شعار دهیم باید کار کارشناسی انجام داده و تصمیماتی عالمانه بگیریم. در این مسیر به زمان نیاز داریم، اما این فرصت زمانی نیز زیاد به طول نخواهد انجامید.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: شاید بخشی از جامعه پزشکی از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار باشند، اما عمده جامعه پزشکی کشور به ویژه جوانان با مشکلات زیادی روبرو هستند. امیدوارم در دولت تدبیر و امید بتوانیم برایشان فکری کنیم. البته مطمئنم که همکارانم با مشکلات فعلی دولت به خصوص تامین منابع آشنا هستند و چندان انتظار ندارند که در کوتاه مدت معجزه کنیم.

وی گفت: در این مسیر سازمان نظام پزشکی و انجمن‌ها به ما کمک خواهند کرد تا بتوانیم حقوق جامعه پزشکی را در قالب بودجه 93 تامین کنیم. امیدوارم بتوانیم در سال آینده خبرهای خوبی برای جامعه پزشکی داشته باشیم.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره بیماری‌هایی که از کشورهای همسایه به ایران منتقل می‌شوند نیز گفت: مواردی از بیماری‌ها وجود دارند که سرجمع هزینه‌های وزارت بهداشت را افزایش می‌دهند. این بیماری‌ها از کشورهای مجاور به ایران منتقل می‌شوند. بدون آنکه دستگاه‌های مسئول این هزینه‌ها را برای وزارت بهداشت لحاظ کنند. امیدوارم بتوانیم از وزارتخانه‌های مسئول این هزینه‌های سربار را مطالبه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha