سلامت نیوز:‌ وزیر بهداشت گفت: عجله‌ای برای تغییر معاونان و مدیران وزارت بهداشت ندارم،اصل بر توانمندی افراد است. وقتمان را برای تغییر ساختار و پرونده‌هایی که تاریخشان گذشته نیز تلف نمی‌کنیم باید قوانین در ویترین مانده را اجرا کنیم.

 حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با فارس درباره تغییر معاونان وزارت بهداشت توضیح داد: عجله ای برای این کار نداریم ولی شایعات در این مورد در رسانه ها زیاد است. اتفاقاً بد هم نیست این شایعات برای مردم جذاب است.

وی ادامه داد: در وزارت بهداشت اصل بر تغییر مدیران و معاونان نیست، اصل بر توانمندی افراد است، ممکن است در بین مسئولان فعلی افراد توانمندی باشند که کارشان را خوب بلد باشند. انتظار مردم هم تغییر این افراد نیست. مدیران بسیار لایقی در وزارت بهداشت هستند که باید از توان آنها استفاده کنیم، تشویقشان کنیم و بیش از گذشته از آنها حمایت کنیم.

وزیر بهداشت گفت: البته در جاهایی هم ممکن است افرادی توانمندتر از مدیران فعلی باشند که امیدوارم خدا کمک کند بتوانیم انتخاب درست و شایسته ای در مورد این جایگاه ها داشته باشیم.

 قاضی زاده در پاسخ به این پرسش که آیا در ساختار و تعداد معاونتهای وزارت بهداشت تغییراتی ایجاد می شود نیز گفت: نیازی نیست دوباره پرونده های گذشته را باز کنیم و دوباره 2 سال از عمرمان را صرف ساختار نویسی کنیم.

 وی اضافه کرد: نقشه راه و راهبردها مشخص است، باید قانون برنامه توسعه پنجم و اسناد و قوانینی که مدتهاست در ویترین مانده است را اجرا کنیم و وقتمان را صرف کارهای تکراری نکنیم.

 وزیر بهداشت گفت: از تمام توان کشور نیز برای اجرای این قوانین استفاده می کنیم. در این مسیر علاوه بر همکاری همکارانمان در دولت، از همکاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که کمیسیون بسیار با ارزشی است و نیز همکاری سازمان نظام پزشکی و سایر انجمنها و بخش خصوصی و بسیج جامعه پزشکی استفاده می کنیم.

 وی افزود: فقط امیدواریم اعتبارات لازم هم برای انجام وظایف قانونی وزارت بهداشت تأمین شود تا بتوانیم قوانین بر زمین مانده را به نحو احسن اجرا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha