سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: تزریق بوتاکس می‌تواند سردردهای میگرنی را به مدت چهار تا شش ماه کاهش دهد.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: بوتاکس دارویی است که باعث از کار افتادن و مهار حرکت عضلات می‌شود و می‌تواند برای کاهش چین و چروک‌های ناحیه صورت و گردن موثر باشد.

وی ادامه داد: بوتاکس با مهار عضله مانع از تکرار چین و چروک‌ها می‌شود.

به گفته این پزشک متخصص، بوتاکس بیشتر نقش پیشگیری کننده دارد و می‌تواند از ایجاد چروک‌های بیشتر در صورت جلوگیری کند، اما ممکن است چروک‌های عمیق ایجاد شده را کامل از بین نبرد.

به گفته دکتر ابراهیمی، تزریق بوتاکس باید قبل از ایجاد چروک‌ها آغاز شود افراد می‌توانند از 18 سالگی به بعد نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه اثرات تزریق بوتاکس شش ماهه است و بعد از آن لازم است که دوباره تجدید شود، افزود: اگرچه اثرات دارو بعد از تزریق‌های متمادی طولانی‌تر می‌شود، اما هرگز به طور دائم عضله را از کار نمی‌اندازد.

وی در خصوص عوارض احتمالی تزریق بوتاکس هم یادآوری کرد: هر عمل زیبایی عوارضی دارد، اما می‌توان گفت عوارض تزریق بوتاکس بسیار کم است.

ابراهیمی تاکید کرد: تزریق بوتاکس باید در مراکز مطمئن و توسط افراد متخصص صورت گیرد و از دارویی استفاده شود که مشکلی برای فرد ایجاد نکند.

به گفته این پزشک متخصص، زنان باردار و شیرده به هیچ وجه نباید بوتاکس تزریق کنند.

وی با اشاره به سایر کابردهای بوتاکس، ادامه داد: تزریق بوتاکس در شقیقه باعث کاهش سردردهای میگرنی می‌شود و به علاوه برای کاهش تعریق زیر بغل نیز می‌توان از بوتاکس استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha