عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین سیاست ملی دارویی در کشور تأکید کرد و گفت: متاسفانه هنوز سیاست ملی دارویی در ایران تدوین نشده است و باید برای این امر از سوی وزارت بهداشت تلاش شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین سیاست ملی دارویی در کشور تأکید کرد و گفت: متاسفانه هنوز سیاست ملی دارویی در ایران تدوین نشده است و باید برای این امر از سوی وزارت بهداشت تلاش شود.
 
عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا با اشاره به سیاست های تامین دارو در کشور اظهار داشت: در زمینه تدوین سیاست دارویی کشور یک کارهایی انجام شده و چیزهایی وجود دارد اما هنوز سیاست ملی مصوبی نداریم. یکی از مهم ترین برنامه هایی که در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد سیاست تامین دارو از سوی داروسازان کشور و در واقع خودکفایی از واردات داروها است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهمترین اولویت فعلی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو کنترل بازار، رفع کمبودها و عادی کردن بازار دارویی و قیمت گذاری آن در کشور است. خوشبختانه شرایط بازار دارویی به سمت شرایط عادی پیش رفته است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت درمان از جیب مردم در حوزه سلامت و درمان در کشورمان بالاست، تصریح کرد: برای این امر باید بیمه ها اصلاح شوند.هم اکنون حق بیمه همه افراد با هر نوع دریافتی یکسان است در حالی که در جاهای مختلف دنیا درصدی از درآمد افراد باید به عنوان حق بیمه کسر شود لذا در نتیجه بیمه ‌ها ناکارآمد هستند و مردم رضایت دارند که در زمان سلامت پرداخت کنند و نه اینکه در زمان بیماری 80-70 درصد از جیب بپردازند.
 
رستمیان تأکید کرد: بنابراین وزرای بهداشت و کار می توانند به بررسی و رفع مسائل بپردازند و بیمه ها را تقویت کنند. چرا که ناتوانی بیمه ها موجب شده است که موقع تعرفه گذاری خدمات وضعیت بیمه ‌ها را در نظر می‌ گیرند و تعرفه‌ ها را پایین در نظر می‌ گیرند که این سبب نارسایی خدمات می‌ شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha