سلامت نیوز: عضوهیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس با یادآوری اینکه صدور مجوز مراکز مشاوره از سوی وزارت ورزش و جوانان و بهزیستی لغو شده است، گفت: دولت جدید باید جوابیه لازم را در این خصوص به مجلس ارائه کند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به اینکه " آیین نامه ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره" در هیات بررسی و تطبق مصوبات دولت با قوانین مورد بازنگری قرار گرفته و بخش‌هایی از آن مغایر قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی بود ملغی اعلام شد و براساس ابلاغ رییس مجلس، دولت موظف است یک هفته جوابیه و اصلاحیه خود را در مورد آن اعلام کند.

وی اظهار کرد: چنانچه دولت به هر دلیلی اعلام اصلاحیه را به تعویق بیندازد با توجه به اینکه در شرایط انتقال دولت قرار داشتیم رییس مجلس می‌تواند مدتی صبر کند و اگر مجددا اصلاحیه اعلام نشد از طریق روزنامه رسمی کشور ملغی الاثر بودن آن اعلام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی هم حق هیچ گونه اعتراضی ندارند.

عضو هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین تصریح کرد: دراین گونه موارد یا دولت اصلاحیه خود را اعلام می‌کند یا اعلام نمی‌کند اگر اصلاحیه به مجلس ارائه شود مجددا هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین آن را بررسی می‌کنند و اگر اصلاحیه از طرف دولت به مجلس داده نشود رییس مجلس می‌تواند برای بار دوم از طریق روزنامه رسمی کشور به سراسر کشور اعلام کند.

خباز ادامه داد: با توجه به اینکه این کار در زمان آقای احمدی‌نژاد انجام شده و وی دیگر مسوولیتی ندارد که پاسخگو باشد باید در دولت جدید با امضای معاون اول رییس جمهور جوابیه لازم به مجلس ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مهلت قانونی 7 روز اعلام شده و در شرایط انتقال دولت کارهای ضروری‌تری در دستور کار دولت قرار دارد، مجلس می‌تواند مدارا کرده تا در زمان مناسب جوابیه به مجلس داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha