وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین اقدام برای جامعه پزشکی دفاع از حقوقشان است که داریم آن را انجام می‌دهیم و روز گذشته نیز با صدور حکم دکتر زالی به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از سوی رئیس جمهور محترم برادریمان را به اثبات رساندیم.

اولین اقدام برای پزشکان دفاع از حقوقشان است
سلامت نیوز:‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین اقدام برای جامعه پزشکی دفاع از حقوقشان است که داریم آن را انجام می‌دهیم و روز گذشته نیز با صدور حکم دکتر زالی به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از سوی رئیس جمهور محترم برادریمان را به اثبات رساندیم.

دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات متعددی برای برقراری عدالت در سلامت وجود دارد افزود: در این بخش کارگزاران نظام سلامت حضور دارند که مشکلات متعددی در عدالت سلامت وجود دارد بخصوص پزشکان عمومی ما که مشکلات خیلی زیادی دارند و تعریف درستی برای به کارگیری این عزیزان هنوز وجود ندارد به همین دلیل چیزی حدود ده الی 15 هزار نفر پزشک عمومی به کاری غیر از حرفه‌شان مشغول هستند.

وی دومین مشکل در عدالت سلامت را مربوط به آحاد مردم دانست و ادامه داد: با برنامه ریزی‌هایی در نظر داریم تا با تبادل نظر میان سازمان نظام پزشکی کشور، کمیسیون بهداری مجلس شورای اسلامی و فرهنگستان علوم پزشکی تلاش کنیم تا به معیشت پزشکان کمک کنیم و بتوانیم راه حلی را پیدا کنیم تا این عزیزان که در سالهای متعدد در رشته پزشکی تحصیل کردند، زمینه‌های حضورشان در حرفه خودشان را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در مدت زمان فعالیتمان جایگاه و شان جامعه پزشکی همچون پیراپزشکان، پرستاران، داروسازان، متخصصان و ... را حفظ کنیم و انتظار مردم از جامعه پزشکی نیز این است که اگر آلودگی در میانشان وجود دارد را برای آرامش مردم از خودشان دور کنند.

وی با بیان اینکه از هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ رقمی تحویل وزارت بهداشت در این چند سال نشده است گفت: قرار بود سال گذشته هزینه‌ها وارد شود اما تا کنون هیچ رقمی تحویل وزارتخانه نشده است و در حال حاضر نیز این وزارتخانه نیز با کسری بودجه مواجه است و این یکی از مشکلات نظام سلامت حال حاضر است که اگر این مقدار هزینه در سلامت مردم استفاده می‌شد الان با چنین مشکلاتی از جمله مشکلات دارویی، بیمه ها و ... مواجه نبودیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این و موضوع توجه کرده بودند اما متفاسفانه هزینه‌ها در بحث‌های دیگری از جمله مسکن مورد استفاده قرارگرفته است.

دکتر هاشمی در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص اجرای طرح مرخصی زایمان ادامه داد: وزارت بهداشت حامی تمامی اقشار مردم از جمله بانوان است و از همه طرح‌ها حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه ما علاقمند هستیم از جامعه 20 هزار نفری پرستاران در برنامه‌های جدید وزارت بهداشت استفاده کنیم خاطر نشان کرد: پرستاران را فرصت مغتنمی برای انجام ماموریت‌هایمان می‌دانیم و حتما نظام پرستاری کشور طرح‌های جدیدی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha