رئیس انجمن‌دندان پزشكان عمومی سازمان نظام پزشكی اصفهان توصیه‌كرد: افراد برای رفع بوی بددهان،بعد از مسواك زدن دندانها، زبان خود را نیز با باقی مانده خمیر دندان مسواك بزنند.

دكتر"كوروش رحیمی"روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از هر وعده غذایی،مقداری از غذا در انتهای زبان باقی می‌ماند كه این ماندگاری موجب تولید بوی بد در فضای دهان می‌شود.

وی گفت:مسواك زدن زبان بخصوص انتهای آن علاوه بر كمك كردن به تمیزی فضای دهان و دندان باعث از بین رفتن غذاهای مانده و باكتری‌های موجود می‌شود.

وی اظهار داشت: این عمل در ابتدا با حالت تهوع همراه است ، اما بعد از مدتی این حالت از بین می‌رود.

وی با بیان اینكه بیماری‌ها از جمله بیماری‌های گوارشی، دندان فرسوده، سینوزیت و پیوره در بروز بوی بد دهان دخیل است،گفت: استفاده از دهان شویه افرادی كه با این مشكلات مواجه‌اند، توصیه می‌شود.

رحیمی با بیان‌اینكه برای داشتن دندان سالم باید حتی دهان كودك شیرخواره تمیز شود،افزود:مادران شیرده می‌توانند با دستمالی نم دار لثه‌های فرزندان خود را پاك كنند و برای كودكان خود كه تازه صاحب دندان شده‌اند، از خمیر دندانهای مخصوص كودك استفاده كنند.

وی با اشاره به اینكه مصرف آب لیمو و سبزیجات معطر از جمله نعناع در از بین بردن بوی دهان موثر است، گفت:استفاده ازآدامس، اسپری و قرص‌های خوشبو كننده دهان برای رفع بوی بد دهان توصیه نمی‌شود.

بوی بد دهان و فرسودگی دندان‌ها از رایج‌ترین بیماریهای دهان و دندان و دلیل مراجعه افراد به دندانپزشكان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha