سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یاسوج با اشاره به دلزدگی و سرخوردگی ایجاد شده در پرستاران به دلیل بی توجهی به اجرای مصوبات قانونی حوزه پرستاری گفت: نظام سلامت یک تیم است و باید به تمام افراد تیم به یک اندازه بها داد و جایگاه هر کدام از آنها را محترم شمرد.

کابر صداقت درگفت و گو با  پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ با اشاره به اجرای کامل مصوبات و قوانین حوزه پرستاری به عنوان مهمترین خواسته جامعه پرستاری افزود: به رغم آنکه برخی از این مصوبات سالهاست که در مجلس به تصویب رسیده است اما هنوز هیچ قدمی برای اجرای آنها برداشته نشده است و همین امر نوعی دلزدگی را در پرستاران دامن زده است.

وی افزود: قطعاً اجرای برخی از مصوبات نظیر تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند وضعیت پرستاری را بسیار متحول کند و با توجه به اینکه پرستاران، جامعه بزرگی از تیم سلامت را تشیکل می دهند قطعاً هرگونه سرخوردگی در این قشر می تواند آسیب بسیار جدی به نظام سلامت و بیماران وارد کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یاسوج ادامه داد: اگر چه پرستاران بسیار صبورتر و از خودگذشته تر از آن هستند که بخواهند خدای نکرده به عمد کوچکترین کوتاهی در خدمات رسانی به بیماران انجام دهند اما به هر حال تحمیل چنین وضعیتی بر آنها و بی توجهی به خواسته های آنها خود به خود موجب فرسودگی و آسیب پذیری آنها می شود و همین مسئله خواه نا خواه تأثیرش را بر کیفیت خدمات پرستاری می گذارد.

وی اضافه  کرد: متأسفانه کیفیت خدمات پرستاری در حال حاضر در سیستم بهداشت و درمان آن طوری که واقعاً پرستاران از جان و دل خواستار آن هستند، نیست و این امر علاوه بر پرستاران، مردم را  نیز دل آزرده کرده است.

صداقت با تأکید بر لزوم دخالت پرستاران در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های حوزه سلامت گفت: بر خلاف جمعیت عظیم پرستار و نقش مراقبتهای پرستاری در درمان بیماران، هنوز پرستاران در جایگاه شایسته خود در عرصه تصمیم گیری های حوزه سلامت قرار نگرفته اند.

وی با انتقاد از پزشک محور بودن نظام سلامت افزود: این امر باعث شده که سایر رشته ها اعم از پرستاری، مامایی، آزمایشگاه و غیره تحت شعاع پزشکان واقع شوند و در چارچوب این قشر قرار گیرند و تلاش سایر گروه ها بعضاً نادیده گرفته می شود.

وی افزود: گواه این مطلب هم این است که وقتی طرحی برای پزشکان مصوب می شود بلافاصله در کمتر از یک هفته اجرایی می شود اما در مورد اجرای مصوبات قانونی پرستاران بعضاً با گذشت چندین سال و تلاش بی وقفه سازمان نظام پرستاری و جامعه پرستاری تعلل می شود و آن طور که باید و شاید اجرایی نمی شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یاسوج خاطر نشان کرد: به هر حال نظام سلامت یک تیم است و باید به تمام افراد تیم به یک اندازه بها داد و توجه کرد. باید جایگاه هر کدام از رشته ها لحاظ شده و محترم شمرده  شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha