سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری، بازتاب هر گونه صدمه به جامعه پرستاری را متوجه مردم و نظام سلامت خواند و گفت: پرستاران سالهاست که پیگیر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند، انتظار داریم وزیر بهداشت جدید برای اجرایی شدن این قانون تدبیر کند.

بهدخت کیا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ تداوم اجرای معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت را اولین خواسته پرستاران از وزیر بهداشت جدید برشمرد و افزود: این معاونت در دولت  گذشته با طی تمام مراحل کارشناسی و با توجه به نیاز جامعه پرستاری و نظام سلامت به تصویب رسید و امید است که در دولت کنونی نیز با همان قوت پیگیری شود و به طور کامل اجرایی شود.

وی اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از دیگر مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری خواند و افزود: با توجه به اینکه پرستاران سالهاست که پیگیر اجرایی شدن این قانون مهم و تأثیرگذار در سیستم پرستاری کشور هستند، انتظار داریم که وزیر بهداشت جدید تکلیف اجرایی شدن این قانون را روشن کرده و به آن سر و سامان دهد و تدبیری اندیشیده  شود که این قانون به بهترین نحو اجرایی شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: متأسفانه در نظام سلامت قوانین و مصوبات زیادی هستند که تصویب و اجرای آنها با دقت کامل صورت نمی گیرد که از آن جمله می توان به طرح پزشک خانواده اشاره کرد لذا امید است که در دولت  جدید به تمام این مصوبات سر و سامانی داده شود تا بیش از این شاهد مشکلات عدیده مردم در سیستم بهداشت و درمان کشور نباشیم.

وی اضافه  کرد: متأسفانه جامعه پرستاری در حال حاضر با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند که از آن جمله می توان به بحث حقوق و مزایای آنها، شرایط کاری آنها و بی احترامی هایی که در نظام سلامت متوجه آنها می شود اشاره کرد و انتظار است که همانند سایر سیستم های کشور در این حوزه نیز ساماندهی شایسته ای صورت گیرد.

کیا ادامه داد: البته نباید از نظر دور داشت که وضعیت امروز پرستاران ما طی سالهای اخیر با تغییرات مثبت چشمگیری روبرو بوده و بانی آن هم سازمان نظام پرستاری بوده است ولی با تمام این تفاسیر هنوز مشکلات و خواسته های این قشر زحمتکش بسیار است و مستلزم توجه بیش از پیش مسئولان و تصمیم گیران نظام سلامت است.

وی با اشاره به خوشبینی خود در مورد دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت جدید گفـت: با تحقیقی که نسبت به روحیات وی داشته ایم به نظر می رسد دکتر هاشمی فردی بسیار دقیق و منضبط است و با این روحیه می تواند سر و سامانی به وضعیت پرستاری کشور بدهد چرا که در غیر این صورت مردم و نظام سلامت صدمه جدی خواهد دید.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری چالوس، سلامت را بنیاد توسعه کشور دانست و ادامه داد: هر صدمه ای که جامعه پرستاری ببیند این صدمه انعکاسش روی مردم و بیماران خواهد بود. مردم اگر مریض باشند هم وضعیت اقتصادی مملکت دچار نقصان می شود و هم وضعیت عاطفی و اخلاقی جامعه به هم می ریزد.

کیا خاطر نشان کرد: امیدواریم تمام دولتمردان همکاری لازم را در این راستا با وزیر بهداشت داشته باشند زیرا قطعاً رسیدگی و حل تمام مشکلات مذکور در نظام سلامت به تنهایی از عهده وزیر بهداشت خارج است و مستلزم همکاری بین بخشی در تمام دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha