سلامت نیوز : نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری نسبت به اخذ زیرمیزی توسط برخی پزشکان در مراکز درمانی هشدار داد و گفت: متأسفانه این مسئله کار را بر پرستاران سخت کرده است زیرا موجب ایجاد توقعات بی جای بیماران و مردم از پرستاران می شود.

سیفعلی نصرتی درگفت و گو با  پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ با اشاره به مشکلات عدیده مردم در سیستم درمانی  کشور افزود: بیمارانی که روی تخت بیمارستان برای مداوا قرار می گیرد مختلف هستند، یک دسته عده ای هستند که پول ندارند و این دغدغه را دارند که خدایا چطور هزینه بالای درمان را تأمین کنند. یک عده نیز افرادی هستند که پولی را خارج از قوانین و مقرارات بیمارستان ها برای گروه پزشکی پرداخت کرده اند و با دنیایی از توقع و انتظار از تمام کادر درمان روی تخت بیمارستان خوابیده اند.

وی ادامه داد: بیماران و همراهان بیماری که متعلق به دسته دوم هستند معمولاً با حدود انتظارات بالا روی تخت بیمارستان می نشیند و انتظار دارند که چون در زمان بستری به پزشک معالج چندین میلیون تومان پول داده اند باید خدمات بیشتری خارج از روال عادی بیمارستان نیز دریافت کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز، با انتقاد از پدیده ناپسند زیرمیزی در سیستم بهداشت و درمان کشور گفت: این در حالی است که برای پرستار تمام بیماران، بیمارند و در نوع و میزان خدماتی که به آنها ارائه می دهد تفاوتی وجود ندارد. برای پرستار فرقی ندارد که بیمارش غنی است یا فقیر، سیاه است یا سفید برای او مریض، مریض است.

وی ادامه داد: اما متأسفانه در برخی موارد شاهدیم که بیمار و همراه او می گوید مثلاً 10 میلیون پول داده ام، چرا پرستار هر لحظه بالای سر بیمار ما نیست و حتی به خود اجازه می دهد به پرستاران ما توهین کند و این مسئله متأسفانه گاهی کار را بر پرستاران سخت می کند.

نصرتی افزود: امید است که با تدابیر وزیر بهداشت جدید و دولت تدبیر و امید مشکل مردم در بخش درمان از بین برود، زیرا حل این مشکل می تواند بار بزرگی از دوش پرستاران بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha