شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 80967

آیا همسرتان در کنار شما از مشکلات و مصائب زندگی حرف می‌زند در حالیکه در کنار دیگران، خودش را شخصی مثبت و امیدوار نشان می‌دهد؟ آیا او هر روز آه می‌کشد و امیدواری‌های ساده شما را مسخره می‌کند و از همه چیز انتقاد می‌کند؟

چگونه با همسران منفی باف زندگی کنیم؟
سلامت نیوز : این نشانه‌های ساده به شما می‌گویند که او ذاتا فردی منفی باف است و در مورد همه چیز مثل کار، ازدواج، مردم، آینده و اساس زندگی نگرشی منفی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت جام نیوز ؛ آیا همسرتان در کنار شما از مشکلات و مصائب زندگی حرف می‌زند در حالیکه در کنار دیگران، خودش را شخصی مثبت و امیدوار نشان می‌دهد؟ آیا او هر روز آه می‌کشد و امیدواری‌های ساده شما را مسخره می‌کند و از همه چیز انتقاد می‌کند؟

این نشانه‌های ساده به شما می‌گویند که او ذاتا فردی منفی باف است و در مورد همه چیز مثل کار، ازدواج، مردم، آینده و اساس زندگی نگرشی منفی دارد. شاید شما فکر کنید ازدواج و رابطه شما او را اینگونه کرده است اما واقعیت این است که همسرتان همیشه و در همه موارد اینگونه است و ممکن است به مرور زمــان منفی‌تر، منتقدتر و عصبانی‌تر شود. با افرادی که شاد، امیدوار و اهل معاشرت هستند رفت و آمد کنید.

تعمدا رفت و آمدتان را با این افراد بیشتر کنید. تلاش کنید تا دوستان بیشتری پیدا کنید به ویژه زوج هایی که می توانند الگوی مناسبی برای همسر منفی باف تان باشند و همسرتان را تحت تاثیر قرار می دهند.

کاملا مشخص است که چه کسانی در جمع های دوستانه و خانوادگی پا به پای همسرتان با بدبینی درباره کار، درآمد، تفریح، فرزندان، سیاست و اجتماع حرف می زنند. سعی کنید به مرور زمان این زوج ها یا دوستان را از زندگی تان دور کنید و راه را برای دوستان بهتر باز کنید.

مطمئن شوید که در زندگی تان دوستان، فعالیت ها، عادت ها و علایقی وجود دارند که به اندازه کافی روحتان از آنها تغذیه می کند و به شما کمک می کنند تا شاد و امیدوار باشید.

اگر چیزهایی در رابطه تان وجود دارند که زیاد خوشایند نیستند باید بتوانید آنها را حل کنید و یا خلاها را با جایگزین های مناسب پر کنید تا از لحاظ احساسی و روانی در تعادل قرار بگیرید. همسر منفی باف تان را تشویق کنید تا کتاب های خوب بخواند، به موسیقی گوش کند و از آرزوها و فعالیت های دلخواهش صحبت کند.

 مراقب باشید روحیه و خلق و خویتان تحت تاثیر رفتار و گفتار همسر منفی باف تان قرار نگیرد.

آنقدر در این ارتباط وابسته نباشید که شرایط بد روحی اش، شما را هم به همان اندازه پریشان کند. اگر می خواهید همسر منفی باف تان را تغییر بدهید نباید به همان شیوه عمل کنید و خلق و خویتان را شبیه او کنید. مثلا شما نباید تمام روز افسردگی بگیرید چون همسرتان سر صبحانه درباره مشکلات و ناامیدی ها و ناکامی های زندگی حرف زده است.

رفتار همسر منفی باف تان نباید الگو و تعیین کننده شما باشد. قدرت شخصی تان را فراموش نکنید. به جای اینکه تحت تاثیر نگرش منفی همسرتان قرار بگیرید، او را تحت تاثیر خـــــودتان قرار بدهید و شادی ها و امیدواری هایتان را بیشتر کنید. اگر رفتار همسرتان مسری است خلق و خوی شما هم مسری است. مطمئن باشید که او هم نمی تواند مقاومت کند و واکنش های مثبت را نشانتان خواهد داد.

با همسر منفی باف تان درباره چیزهایی که قدرشان را می دانید و شکرگزار هستید حرف بزنید و نشانش بدهید چه چیزهای ارزشمند کوچک و بزرگی وجود دارند.

اگر از دیدن یک پرنده زیبا یا یک درخت سرسبز لذت می برید و احساس خوبی پیدا می کنید آن را به همسرتان هم انتقال بدهید. اگر از لطف دوستی بهره مند شده اید به همسرتان بگویید که از وجود او لذت می برید و ویژگی هایش را یادآوری کنید. حتی اگر او به ظاهر تحت تاثیر قرار نگرفته باشد باز هم شما نیاز دارید که شکرگزار و قدردان لحظات خوب زندگی تان باشید و صدای این قدردانی را بشنوید. این کار به شما کمک می کند تا به این فکر کنید چه چیزهای خوبی در زندگی تان وجود دارند به جای اینکه به چیزهای بد توجه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha