سلامت نیوز :  تقریبا ۲میلیون نفر از جمعیت کشور به ویروس هپاتیت B و ۲۰۰هزار نفر به هپاتیت C آلوده هستند. رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب گفت: احتمال مزمن شدن هپاتیت C بالاست و در صورتی که هپاتیت مزمن B و C درمان نشود، ممکن است این هپاتیت ها به سیروز کبدی و یا سرطان کبد تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ دکترمحمدرضا فتاحی ادامه داد: امروزه پیشگیری و درمان بیماری هپاتیت به دلیل داشتن بار اقتصادی این بیماری، موارد بالای مرگ و میر و گسترش اپیدمی ها، مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که تخمین زده می شود، در دنیا بیش از 1.4میلیون نفر به هپاتیت A و ۲میلیارد نفر به هپاتیت B مبتلا باشند. وی ادامه داد: همچنین تخمین زده می شود در دنیا ناقلان مزمن هپاتیت B حدود ۳۷۰میلیون نفر و هپاتیت نوع C حدود ۱۷۰میلیون نفر باشند.

سالانه حدود ۳میلیون نفر در جهان نیز به هپاتیت C آلوده می شوند. فتاحی اضافه کرد: پیشگیری و درمان انواع هپاتیت Cو B با توجه به قابلیت ایجاد بیماری مزمن، سرطان و نارسایی کبدی بسیار مورد توجه است. در نتیجه پیامدهای حاد و مزمن این بیماری، سالیانه شاهد مرگ ۶۰۰هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به هپاتیت B و همچنین شاهد مرگ سالانه ۳۵۰هزارنفر به دلیل ابتلا به هپاتیت C هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha