شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 80977

سلامت نیوز : مطالعات جدید نشان می‌دهد که استفاده از کفی کفش در تسکین دردهای ناشی از التهاب مفصل زانو تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ تا پیش از این مطالعه تصور می‌شد که کفی‌های کفش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند وزن بدن را از داخل زانو به خارج آن منتقل کرده و شدت درد را کاهش دهند اما بازبینی 12 مطالعه خلاف این ادعا را ثابت کرده و نشان می‌دهد که عملا کفی‌های کفش در این زمینه تاثیری ندارند.

«دیوید فلسون»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه «بوستون» گفت: مردم مدت‌ها تصور می‌کردند که استفاده از کفی کفش شیوه‌ای برای درمان درد زانو است در حالی که بررسی‌های دقیق‌تر این امر را تایید نمی‌کند.

«لئون پاپویتز» نیز از بیمارستان «لنوکس‌ هیل» از نیویورک اظهار داشت: زمانی که التهاب مفصل به حدی پیشرفت می‌کند که فشار متغیری به مفصل وارد می‌شود، استفاده از کفی در کفش یا قرار دادن میله‌ای بر روی زانو به منظور متعادل ساختن فشار، تفاوتی ایجاد نمی‌کند و مزیتی ندارد.

«لئون پاپویتز» افزود: با پیشرفت این بیماری، انواع مختلفی از روش‌های درمانی تجویز می‌شود که آخرین گزینه تعویض مفصل زانو خواهد بود.

همچنین یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه «منچستر» انگلیس به منظور بررسی موثر بودن کفی کفش، 885 بیمار مبتلا به مشکلات مفصل زانو را مورد مطالعه قرار دادند که مشخص شد بین تاثیر استفاده از کفی کفش و عدم استفاده از آن، تفاوت قابل توجهی دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha