سلامت نیوز : امروز رای موقت دیوان عدالت اداری برای دانشگاه ایران اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمان وزارت دکتر دستجردی با دانشگاه تهران ادغام شد،اما با رفتن او از وزارت بهداشت اختلاف ها برای جدایی مجدد آنها شروع شد.

وزیر بهداشت دولت یازدهم درباره انتزاع یا ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران هم گفت که من اکنون دیگر عضو هیئت علمی یک دانشگاه علوم پزشکی نیستم بلکه مسئول بخش اجرایی حوزه سلامت هستم و ترجیح می‌دهم نظر شخصی خودم را در این مورد اعلام نکنم تا دچار چالش جدید نشویم. یعنی هر نظری دارم را متوقف می‌کنم به امر قانون و نظر معاون حقوقی رئیس جمهوری که بعد از مذاکره با قوه مقننه و قوه قضاییه از جمله دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری در زیر مجموعه این قوا مشخص می‌شود و به هر نتیجه‌ای که رسیدند ما هم تابع قانون هستیم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر اینکه این نتیجه تصمیم چه زمانی مشخص و اعلام می‌شود، افزود: فکر نمی‌کنم تصمیم گیری نهایی در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از 2 تا 3 هفته طول بشد.

پس از اختلاف برای جدایی دانشگاه تهران و ایران،پرونده این دانشگاه ها به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارسال شد.در زمان انتخاب رشته برای دانشگاهها حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان سنجش به دنبال پذیرش دانشجو برای دانشگاه ایران است اما ما فعلا دستور موقت داده‌ایم که سازمان سنجش نباید برای دانشگاه ایران دانشجو بپذیرد. این پرونده باید در هیات عمومی رسیدگی شود و اگر تشخیص داده شد که این کار خلاف قانون است؛ این دانشگاه نباید به پذیرش دانشجو اقدام کند. حتی در قانون بودجه نیز ردیفی برای دانشگاه ایران گذاشتند که مجلس آن را رد کرد. البته دیوان نیز هنوز حکمی برای این پرونده صادر نکرده است.


رای دیوان
امروز رای موقت دیوان عدالت اداری درباره دانشگاه ایران مشخص شد. علی اکبر بختیاری در گفتگو با نسیم دراین باره گفت: پرونده انتزاع دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران پس از صدور دستور موقت مبنی بر توقف تفکیک این دو دانشگاه در یکی از شعب دیوان، پرونده به کمیسیون تخصصی ارسال شد. که حدود دو روز پیش، کمیسیون تخصصی دیوان، اقدام به برگزاری جلسه ای با حضور طرفین پرونده کرد و بزودی نظر تخصصی خود را اعلام و پرونده را برای تصمیم گیری نهایی به هیات عمومی ارسال می‌کند.
وی ادامه داد:فعلا دستور موقت بر توقف تفکیک این دو دانشگاه لازم الاجراست.


نامه‌ای دریافت نکرده‌ام
همچنین سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم روز پزشک درباره آخرین وضعیت انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: با توجه به اختلاف نظر قوه مجریه و قوای دیگر پرونده تعیین تکلیف دانشگاه علوم پزشکی ایران (انتزاع یا ادغام آن با دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی)، رئیس جمهوری پرونده تعیین تکلیف این دانشگاه را به خانم الهام امین زاده، معاون حقوقی خود ارجاع داده است تا بعد از بحث‌های حقوقی با قوای دیگر بر اساس قانون و تصمیم نهایی عمل کنیم.

در این باره الهام امین زاده به نسیم گفت: نامه‌ای از وزارت بهداشت درباره دانشگاه علوم پزشکی ایران به بنده ارائه نشده است و مطالب در این مقوله فقط در حد صحبت‌های شفاهی بوده است و اقدامات در مسئله دانشگاه علوم پزشکی ایران هنوز در وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی در پاسخ به این پرسش که در مراسم روز پزشک، وزیر بهداشت عنوان کرد رئیس جمهوری پرونده تعیین تکلیف این دانشگاه را به شما ارجاع داده است، بیان داشت: در این زمینه صحبت‌های شفاهی با بنده شده است و هنوز در این مقوله نامه‌ای را دریافت نکرده‌ام و وزارت بهداشت پیگیر مسئله دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha