شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 80989

سلامت نیوز : دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران از بررسی 1300 مقاله در بیرخانه این کنگره و برگزیدن 1100 مقاله خبر داد که نسبت به سال قبل 2 برابر رشد داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ فضل‌الله موسوی در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران، گفت: این کنگره توسط انجمن علمی میکروب‌شناسی ایران از ششم تا هشتم شهریور ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و محورهای آن بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای سیاست‌گذاری تعیین شده است.

وی ادامه داد: این کنگره با شش سخنرانی مدعو از دانشمندان 10 کشور مختلف (آلمان، بلژیک، هلند و...) و ارسال 1300 مقاله علمی به دبیرخانه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده 1100 مقاله برگزیده و 50 عنوان سخنرانی برای ارائه و 1050 به صورت ارائه پوستر خواهد بود.

موسوی با اشاره به سمپوزیوم‌ها و پنل‌های علمی در این کنگره عنوان کرد: هفت پنل از دانشمندان ایرانی و خارجی در این کنگره وجود دارد که در آن دستاوردها، چالش‌ها و پرسش و پاسخ در زمینه میکروب‌شناسی بررسی می‌شود.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور در رابطه با کارگاه‌های علمی، گفت: در کنار این کنگره 11 کارگاه علمی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عمدتا تهران نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان علم میکروب‌شناسی، انتخاب پژوهشگر برتر و اهدای لوح، انتخاب سخنران‌های برتر و اهدای لوح، گزینش بیش از 20 مقاله منتخب برای انتشار در مجلات علمی میکروب‌شناسی از سایر برنامه‌های این کنگره خواهد بود.

موسوی، چهاردهمین کنگره میکروب‌شناسی را از کنگره‌های سال‌های قبل متفاوت عنوان کرد و افزود: در سال‌های قبل محوریت برگزاری کنگره با حمایت یکی از دانشگاه‌ها بود، اما امسال انجمن به عنوان یک NGO ملی برگزار شده، همچنین استقبال بیشتر شرکت‌کنندگان و تعداد مقالات ارائه شده دیگر تمایز این کنگره نسبت به سال‌های قبل است.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران ضمن اعلام امتیاز 13 بازآموزی در این کنگره اعلام کرد: این امتیاز به پزشکان عمومی، متخصصان عفونی و علم میکروب‌شناسی ارائه می‌شود که امتیاز دقیق آن در پایگاه اینترنتی انجمن وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع به آن مراجعه کنند.

وی در پایان در رابطه با محورهای همایش گفت: میکروب‌شناسی پزشکی به عنوان بخش اصلی کنگره وپس از آن میکروب شناسی غذایی، میکروب‌شناسی صنعتی، میکروب‌شناسی دامپزشکی، میکروب‌شناسی محیطی و میکروب‌شناسی دارویی در این کنگره خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha