سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌ها، واقعی نبودن تعرفه‌ها و کمبود نیروی متخصص در استان سیستان و بلوچستان امکان اجرای طرح تمام وقت پزشکان امکانپذیر نیست.

دکتر منصور شکیبا در گفت وگو با ایسنا ، افزود: در استان سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود پزشک متخصص نمی‌توانیم طرح تمام وقت پزشکان را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا باید تعرفه‌ها واقعی و بستر کار فراهم شود، افزود: به دلیل نبود زیرساخت‌ها و واقعی نبودن تعرفه‌ها و کمبود نیروی متخصص امکان اجرای طرح تمام وقت پزشکان امکانپذیر نیست. در اجرای این طرح باید برخی استان‌ها را مستثنی کنیم و یا شرایطی اجرا کنیم که این طرح اجرا شود. یک نسخه را نمی‌توان برای کل کشور تجویز کرد.

شکیبا تصریح کرد: با تعرفه‌هایی که در بیمارستانهای دولتی و دانشگاه‌ها وجود دارد بیمارستانها ورشکسته‌اند، هزینه تجهیزات، مواد مصرفی افزایش یافته است به همین دلیل متخصصان تمایل بیشتری برای کار در بخش‌های خصوصی دارند و نمی توان خدمات خوبی ارایه کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: تعرفه‌ها باید واقعی شوند و از سوی بیمه‌ها نیز به موقع پرداخت شوند، به طوری که در یکسری از بیمارستانها حدود یک سال است که بیمه‌ها پرداختی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تفاوت تعرفه در بخش‌های خصوصی پنج برابر بخش دولتی است، عنوان کرد: این تفاوت تعرفه باید کاهش یابد تا متخصصان انگیزه بیشتری برای کار در بخش‌های دولتی و دانشگاهی داشته باشند.

شکیبا در ادامه افزود: باید به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی توجه بیشتری شود، درصدی از ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف باید به نیروهای بومی داده شود و تعهدی برای آنها ایجاد کنند، اینکه در صورت گذراندن دوره در این مناطق مدرک پزشکی به آنها داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha