سلامت نیوز : رئیس گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متأسفانه کسب درآمد و پول و دلار به یک اصل کاری نانوشته بین پزشکان تبدیل شده و رنگ و بوی معنوی کمرنگ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد جوادی صبح امروز در مراسم افتتاح اتاق‌های عمل چشم بیمارستان طرفه گفت: بیشترین تعداد فلوشیب چشم‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی در مورد نحوه افتتاح بخش‌های جدید این بیمارستان، گفت: با چالش‌های زیادی برای تامین اعتبارات مواجه بودیم، سند بیمارستان طرفه در اختیار وزارت راه قرار داشت، تلاش زیادی شد تا از زمان ریاست دکتر زالی بر دانشگاه تا هم‌اکنون این بخش‌ها خریداری شود.

جوادی ادامه داد: در همین حال به اوضاع بی‌پولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برخورد کردیم اما اعتبارات اولیه را در اختیارمان گذاشتند و تعدادی از پزشکان با کمک یکدیگر وام دریافت کردند تا بخشی از اعتبارات را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در بیمارستان امام حسین(ع)  پاسخگوی آموزش رزیدنت‌ها نبوده‌ایم و در بیمارستان لبافی‌نژاد نیز محدودیت فضای آموزشی وجود داشت به همین دلیل راه‌اندازی چنین مرکزی را در برنامه چند‌ساله اخیر خود قرار دادیم.

رئیس گروه چشم‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: متأسفانه در کل جامعه پزشکی مسائلی که رنگ و بوی معنوی دارد کمرنگ شده است که در جامعه چشم‌پزشکی نیز وجود دارد به طوری که بیشتر بحث‌های درآمدزایی مطرح می‌شود.

جوادی گفت: به جای اینکه باری از روی دوش مردم برداشته شود شاهد افزایش فاصله رزیدنت‌ها و متخصصان هستیم. فوق‌تخصص گرایی به همه‌جا سرایت کرده و کسی که فدا می‌شود بیمار است.

وی ادامه داد: کسب پول و دلار در بین پزشکان رواج پیدا کرده است و مرکز طرفه به این دلیل افتتاح شد تا دوباره بحث‌های معنوی راه‌اندازی شود و رفع نیاز بیماران در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: در این بیمارستان اساتید تمام وقت جغرافیایی حضور دارند و برای سایر اساتید یک شیفت کلینیک و اتاق عمل در نظر گرفته شده و فعالیت آنها در بیمارستان امام حسین (ع) منتفی نخواهد بود.

وی با اشاره به اوضاع دگرگونی ارز گفت: در آن زمان تهیه میکروسکوپ برای اعمال جراحی بسیار سخت بود و شرکت سازنده فقط در شرایط پرداخت نقدی میکروسکوپ را به ما می‌داد. این دستگاه با کمک خیرین خریداری شد؛ از همین جا اعلام می‌کنم میکروسکوپ دیگری را نیاز داریم که خیرین در صورت تمایل می‌توانند اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha