سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیمارستان طرفه قطب چشم‌پزشکی می‌شود اما نیاز داریم تا افراد خیر علاوه بر ساخت بیمارستان در مدیریت مراکز درمانی مشارکت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن ابوالقاسمی صبح امروز در مراسم افتتاح اتاق‌های جراحی چشم در بیمارستان طرفه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: از ایده‌های وزیر بهداشت دولت یازدهم تحقق عدالت در سلامت است. این موضوع فقط از عهده مدیران این حوزه بر نمی‌آید بلکه باید تک تک پزشکان در این جهت حرکت کنند.

وی ادامه داد: 80 درصد مردم دفترچه بیمه دارند اما گرفتارند و خواسته آنها این است که با همین دفترچه بدون گرفتارشدن در فشار هزینه‌ها خدمات دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برای تحقق این خواسته مردم فداکاری جامعه پزشکی لازم است چرا که تمام نیازهایمان را کسی نمی‌تواند در اختیارمان بگذارد اما اگر اراده کنیم به این مردم خدمت خواهیم کرد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل بیمارستان طرفه به قطب چشم‌پزشکی هستیم، ادامه داد: راه‌اندازی بخش چشم‌پزشکی به صورت تخصصی در این بیمارستان باهدف تجمیع کردن فعالیتها بوده است چرا که قطب‌های آموزشی با امکانات کامل باید باشند تا امکانات بهتری را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل 3200 متر مربع در این بیمارستان به عنوان بنای جدید و بازسازی شده راه‌اندازی شد تا به عنوان مرکز آموزش چشم‌پزشکی مورد استفاده قرار گیرد البته فعالیت پزشکان در سایر بیمارستان‌های لبافی‌نژاد و امام حسین(ع) که این خدمات را ارائه می‌دهند افت نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متأسفانه در معادلات خود با سازمان تأمین اجتماعی دچار مشکل هستیم بنابراین ایجاد چنین مرکزی مشکلات را رفع می کند و چاره‌ای نداریم که امور را به خیرین بسپاریم.

ابوالقاسمی افزود: در اداره امور، مشارکت دادن خیرین الزامی است و خیرین فقط نباید بیمارستان بسازند و تحویل دهند بلکه باید در سیاستهایمان بازنگری شود تا مدیریت و اداره مراکز هم مشارکت داشته باشند.

وی گفت: به نظر می‌رسد مدیریت را باید به خیرین بسپاریم، در حوزه سرطان و رادیوتراپی این کار را کردیم و خدمات 3 برابر افزایش یافت. بنابراین چنانچه خیرین، بیمارستان‌ها و تخت‌ها را در اختیار بگیرند از آن استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha