سلامت نیوز : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: متأسفانه سالانه ۳۰ درصد کشته‌های تصادفات شهری تهران را راکبین موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار حسین رحیمی با اشاره به تردد حدود 3 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران افزود: متأسفانه به بحث آموزش به موتورسیکلت سواران تاکنون اهمیتی داده نشده است.

وی افزود: این امر موجب بروز مشکلات ترافیکی در شهر تهران شده است به طوری که 30 درصد کشته‌های سالانه تصادفات شهر تهران را راکبین موتورسیکلت تشکیل می‌دهند.

وی از آغاز طرح برخورد ارشادی با کلیه تخلفات موتورسیکلت‌سواران از هفته گذشته خبر داد و افزود: از آغاز اجرای این طرح تاکنون 15 هزار نفر از راکبین موتورسیکلت را آموزش داده‌‌ایم.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح برخورد با متجاوزین به گذرگاه‌های عابرین پیاده تأکید کرد: رانندگان محترم رعایت قوانین و مقررات را مد نظر قرار دهند و به چراغ راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری کنند چرا که چراغ زرد نیز مانند چراغ قرمز به معنی عبور ممنوع می‌باشد و اینکه چراغ زرد بود و راننده‌ای در این هنگام و بعد از قرمز شدن چراغ بر روی خط عابر پیاده بماند توجیهی برای جریمه نشدن و اعمال قانون نیست چرا که رانندگان به محض رویت چراغ زرد باید پشت خط عابر پیاده توقف کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد نحوه تعامل مأموران با قانون‌شکنان و متخلفان افزود: به این منظور تمامی مأموران ما که در تقاطع‌ها مستقر می‌شوند آموزش‌های لازم را دیده‌اند ضمن اینکه در هر یک از این تقاطع‌ها یکی از افسران ارشد ما بر عملکرد مأموران نظارت خواهد داشت.

وی از نصب بنرهای تذکر به راکبین و رانندگان و تذکر به عابرین پیاده از امروز در تقاطع‌های سطح شهر تهران خبر داد و تأکید کرد: امیدواریم راکبین، رانندگان و عابرین با توجه به تذکرات ما قوانین را هر چه بهتر رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha