سلامت نیوز : حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه افتتاح بخش‌های جراحی چشم در بیمارستان طرفه، گفت: در این مجموعه از پیشرفته‌ترین تجهیزات بهره گرفته‌ایم، معماری زیبایی در این مجموعه شاهد هستیم و امیدواریم در آینده امکاناتی فراهم شود تا در اقصی‌نقاط کشور شرایط مشابه ایجاد شود تا دغدغه‌ای مردم نداشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در مورد کمبود تخت‌های ICU گفت: امروز پایان اولین هفته کاری بنده است، نیاز به مذاکره با کارشناسان و مطالعه داریم تا ابتدا برنامه‌ریزی کرده و سپس اجرا کنیم بنابراین با کمک وزرا در دولت باید ابتدا فکری کنیم و بعد عمل کنیم، اجازه دهید در این موارد بحث‌های کارشناسی انجام شود و سپس شرایط را اعلام می کنم.

وزیر بهداشت در مورد خبر خوش حوزه سلامت در هفته دولت، گفت: به مجلس متعهد شدیم تا در راستای تحقق قانون برنامه پنجم توسعه حتماً بندهای آن را انجام دهیم و انتخاب مدیرانی که سکاندار بخشی از اداره سلامت می‌شوند با این نگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: باید مدیرانی بر سر کار بیایند که نگاه سلامت محور داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در بحث دارو از نظر ساماندهی و ایجاد آرامش به مردم در ماه‌های آینده خبرهای خوشی داده می‌شود.

وی گفت: در بحث توریست سلامت موفق نبودیم و این موضوع صرفاً محدود به جامعه پزشکی نیست، نیاز به همکاری وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، وزارت ارشاد، وزارت کشور و بخش خصوصی داریم تا بتوانیم قدم‌های خوبی را در این زمینه برداریم هر چند که از اولویت‌های اصلی برنامه وزارت بهداشت نیست.

وزیر بهداشت در مورد پیشرفت چشم‌پزشکی در کشور گفت: دانش و مهارتی در رشته چشم پزشکی در دنیا وجود ندارد که در کشور ما اجرا نشود همچنین توزیع خوبی هم در این خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: خدماتی که در تهران ارائه می‌شود در تمام مراکز استان‌ها نیز با همین کیفیت به مردم داده می‌شود. در اعمال جراحی مهم چشم مانند آب مروارید در اقصی‌نقاط کشور امکانات و نحوه جراحی یکسان است.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به فارس و در مورد شایع‌ترین اعمال جراحی چشم در کشور گفت: شایع‌ترین عمل چشم‌ در کشور آب‌مروارید است که با کشورهای پیشرفته از نظر نرخ عمل جراحی به ازای هر هزار نفر فاصله داریم.

وی تصرحی کرد: در آینده با همکاری بیمه و توسعه مراکز چشم‌پزشکی این فاصله را باید کم کنیم چرا که فقط بیمه‌ها در دفترچه خلاصه شده‌اند تا خدمات بدهند و عمق کافی را ندارند.

وزیر بهداشت گفت: به همین دلیل ده‌ها دفترچه بیمه وجود دارد که امیدواریم با تدوین  برنامه و کمک وزرای اقتصادی، قدم اول را برای داشتن بیمه‌ای قوی برداریم.

وی در مورد دارو نیز گفت: جلسه‌ای در هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوز، وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و تصمیمات خوبی در تمام زمینه‌های دارو گرفته شده است و در آینده‌ای نزدیک ابلاغ می‌شود؛این اقدامات تا پایان سال آرامش بر دارو را برقرار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha