شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 81006

سلامت نیوز : نماینده مردم اردکان با بیان این که جامعه اسلامی ما به پزشکان حکیم نیازمند است، حکیم را کسی خواند که از علم و دانش بهره کافی داشته و مروج معنویت و حکمت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ "محمدرضا تابش" در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور اردکان و با حضور پزشکان اردکان و میبد برگزار شد، با بیان این که ابوعلی سینا حکیمی فیلسوف بود که نام ایران و ایرانی را در جهان بلند آوازه کرد، افزود: در گذشته به پزشکان، حکیم می‌گفتند و حکیم کسی بود که از علم و دانش بهره کافی داشت و هم مروج معنویت و حکمت بود.

وی با اشاره به این که خداوند حکیم است و پزشکان ما نیز می‌توانند با سیر کمال الهی به صفات خداوندی آراسته شوند و در واقع پزشکانی حکیم شوند، اضافه کرد: جامعه اسلامی ما نیز به پزشکان حکیم نیازمند است، آنها که در حال تعلیم و تدریس و جراحی و درمان، قدرت خداوند را به عینه می‌بینند و به مسیری از کمال و معرفت و خداشناسی می‌رسند.

وی تاکید کرد: پزشک در تراز مکتب اسلام و جامعه اسلامی، حکیم است؛ او که معنویت را در جان و روح خویش می‌پروراند، درد بیمار را حس می‌کند، با او هم درد و هم زبان می‌شود، در قبال بیمار احساس مسئولیت می‌کند، رازدار اوست، اعتمادآفرین و روحیه دهنده است، نگاهش به بیمار به مثابه ابزاری که اسباب درآمد اوست نمی‌باشد، اصول حرفه‌ای را مراعات می‌کند و دانش خویش را به روز نگه می‌دارد و برای معالجه و مداوای بیمارانش سر از پا نمی‌شناسد و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

تابش با نام بردن از دکتر محمد قریب، پزشک حکیم و خوشنام ایرانی، عنوان کرد: پزشکان باید قدر ببینند و حرمت آنها در حد اعلا حفظ شود و دغدغه تامین معیشت نداشته باشند.

تابش، تعمیم و گسترش بیمه‌ها که جزو سیاست‌های راهبردی نظام است را در بهبود سلامت کشور و رفع بسیاری از دل نگرانی‌های مردم و پزشکان مهم توصیف کرد و گفت: با تقویت بیمه‌ها رابطه مالی بین پزشکان و بیمار قطع می‌شود و هم مردم برای تامین هزینه‌های درمانی خود دغدغه‌ای نخواهند داشت و هم پزشکان ما در حد متعارف تامین می‌شوند و شان و حرمت آنها نیز پاس داشته خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، سهم مردم از پرداخت هزینه‌های درمان باید به زیر 30 درصد برسد، این در حالیست که در سال 91 سهم منابع دولتی، شرکت‌های بیمه‌ای و مردم به ترتیب 28،18 و 54 درصد بوده است که باید برای رسیدن به هدف اصلی و حد مطلوب تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی کسری بودجه یکهزار و 500 میلیارد تومانی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته که باعث ایجاد فشار مضاعف بر مدیران، کارکنان، پزشکان و مردم شد و تاخیر شرکت‌های بیمه‌ای در عمل به تعهدات‌شان در قبال بیمارستان‌ها و پزشکان را از دیگر مشکلات موجود برشمرد و اظهار امیدواری کرد: در متمم بودجه سال جاری و توجه بیشتر به این مسائل در تدوین بودجه سال آینده، در جهت کاهش این مشکلات گام‌های اساسی برداشته شود.

در پایان این مراسم، پزشکان نمونه شهرستان‌های اردکان و میبد معرفی و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha