سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه بخش‌های جراحی چشم بیمارستان طرفه اظهار کرد: کشتی بهداشت و درمان کشور در آغاز یک تحول جدید قرار دارد چرا که یکی از ایده‌های وزیر بهداشت، تحقق عدالت در سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسن ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز پزشک، گفت: برای تحقق عدالت در سلامت، تنها مدیران تصمیم‌گیر نیستند بلکه جامعه پزشکی نیز وظیفه سنگینی دارند. 80 درصد مردم با آنکه از دفترچه بیمه برخوردارند اما در هزینه‌های درمانی خود گرفتارند و انتظار دارند با همین بیمه‌ای که دارند بدون آنکه دچار فقر شوند، خدمات لازم را نیز دریافت کنند.

ابوالقاسمی ادامه داد: البته در این راه جامعه پزشکی نیز باید فداکاری کنند؛ چرا که همیشه تمام نیازها به طور کامل در اختیارمان قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به ارایه خدمات مختلف در بیمارستان طرفه ازسال‌های گذشته افزود: اما در عین حال چند دلیل برای تجمیع خدمات وجود دارد؛ مهم‌ترین دلیل آن است که قطب‌های آموزشی باید با امکانات کامل ارایه خدمت داشته باشند چرا که این امر سبب می شود آموزش بهتری ارایه دهیم.

ابوالقاسمی بیمارستان طرفه را قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواند و گفت: با این که بیمارستان طرفه از بافتی قدیمی و فرسوده برخوردار بود امروز خوشحالم که بیش از3هزار و 200 متر بنا در این بیمارستان ایجاد شده و در بخش دیگر نیز بازسازی کامل صورت گرفته است.

وی با تاکید برآنکه ارایه خدمات چشم پزشکی در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و لبافی‌نژاد نیز ادامه می‌یابد، گفت: اما در عین حال بیمارستان طرفه به عنوان قطب چشم پزشکی دانشگاه و مرکز آموزشی فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است، صبح امروز با حضور دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، دکتر بهرام عین‌اللهی، معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتر حسن ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروین احمدی نژاد، عضو شورای شهر تهران و جمعی از مدیران و مسوولان بیمارستان طرفه، هفت اتاق عمل چشم پزشکی مجهز به آخرین تجهیزات روز دنیا در این بیمارستان به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha