سلامت نیوز : مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اعلام حوادث ویژه در هفته گذشته اعلام کرد: حوادث پرتلفات در هفته گذشته بیش از 731 مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در158حادثه  ویژه رخ داده طی  هفته گذشته که منجر به اعزام 311 آمبولانس و بیش از 620 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد. نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 731 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

با توجه به شروع موج دوم سفرهای تابستانی برای خدمت رسانی 2051 پایگاه اورژانس115 کشور ( 797 پایگاه شهری و 1254 پایگاه جاده ای) در آماده باش هستند.

همچنین جهت امداد رسانی سریعتر علاوه بر امداد هوایی ( 6 فروند بالگرد امدادی)  و امداد موتوری (52 دستگاه موتورلانس) اورژانس 115 ، 17600 تکنسین اورژانس 115  آماده باش کامل خواهند بود تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومین امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آن ها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل کنند.

به دلیل افزایش میزان سفرها بعد از ماه مبارک رمضان برنامه استقرار آمبولانس در ساعات صبح (8 الی 12) منحصر به ایام تعطیل بوده ولی استقرار درساعات بعدازظهر(17الی21) بصورت روزانه است.

از هموطنان در خواست می شود،‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و  در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

برای پیشگیری از تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی توصیه می شود حتما کمربند ایمنی خود را ببندید، با سرعت مطمئنه برانید، ازنشاندن کودکان زیر 12 سال در صندلی جلوی خودرو ، خودداری کنید . در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید. به خودروهای جلو، عقب و اطراف، تابلوها و علایم رانندگی و ایمنی جاده توجه کنید.از استفاده از تلفن همراه ، خوردن  و آشامیدن در حین رانندگی بپرهیزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha