سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خواستار همکاری نیکوکاران در عرصه سلامت شد.

دکتر محمدحسین سرمست در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به سالروز تولد ابن‌سینا و روز پزشک، اظهار کرد: روز پزشک ضمن تقدیر از خدمات پزشکان استان، باید به منزله روزی برای یادآوری لزوم پایبندی پزشکان به اصول تعیین شده تلقی شود.

وی افزود: حال حاضر بیشتر این قشر به اصول پزشکی پایبند بوده و همواره قوانین و توجه به بیماران در اولویت کاری آنها قرار داده شده است.

سرمست ادامه داد: در حال حاضر عدالت در سلامت در سطح استان خوزستان به نحوی تامین شده است که دسترسی تمامی مناطق روستایی و عشایری به امکانات پزشکی وجود دارد.

وی گفت: انواع تخصص‌ها نیز در شهرستان‌های خوزستان موجود بوده و تمامی رشته‌های فوق تخصصی در شهر اهواز قابل استفاده شهروندان است. شهرهای تازه تأسیس مانند لالی، رامشیر و هندیجان نیز از پزشکان داخلی، اطفال و ... بهره‌مند هستند.

رییس دانشگاه جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: با وجود دارا بودن انواع رشته‌های فوق تخصصی در استان خوزستان همچنان جای کار برای گسترش گرایش‌های مختلف وجود دارد. جذب نیروی فوق تخصصی، بازسازی جایگاه هیات علمی دانشگاه جندی‌شاپور و تهیه امکانات و تجهیزات کامل به روز پزشکی از نیازهای استان محسوب می‌شود.

وی از پیوند اعضا به عنوان یکی از زمینه‌های نیازمند پیشرفت و ترویج در استان خوزستان نام برد و توضیح داد: سال‌هاست که پیوند کلیه در استان خوزستان در حال انجام است اما همچنان استفاده از اعضای بیماران دچار مرگ مغزی و انجام پیوند اعضا در استان نیاز به فرهنگ‌سازی و تربیت تیم پزشکی مناسب دارد.

سرمست افزود: در حال حاضر دکتر امین بحرینی یکی از پزشکان آموزش دیده در زمینه پیوند اعضا هستند که در آموزش سایر پزشکان مشارکت داشته و به زودی تیم پیوند اعضا در استان خوزستان شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: یک اکیپ پرستاری پیوند، فردا(یک‌شنبه) برای گذراندن دوره آموزشی به شیراز می‌روند و از مهرماه امکان پیوند اعضایی مانند کبد در استان خوزستان وجود خواهد داشت.

رییس دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینکه نیکوکاران استان خوزستان در زمینه مدرسه‌سازی یکی از پیشگامان کشور محسوب می‌شوند، خواستار چنین سطح فعالیتی در زمینه سلامت نیز شد و گفت: با وجود اینکه استان خوزستان یکی از پیشکسوتان در امر استفاده از خدمات خیرین در حوزه سلامت بوده است اما در مقایسه با استان‌هایی مانند تهران و فارس این فعالیت کم بوده است. در برخی استان‌ها حتی خیرین در بحث ساخت خوابگاه نیز مشارکت دارند.

وی از زیباسازی مراکز درمانی خبر داد و تصریح کرد: بیشتر اورژانس‌ها و درمانگاه‌ها، نوسازی و زیباسازی شده است و اقدامات دیگر در این زمینه در حال پیگیری است. به طور کلی در امر سلامت در استان ارتقا داشته‌ایم اما جای کار زیادی باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha