دانشمندان برای نخستین بار شبكه عصبی را در مغز شناسایی كرده‌اند كه احساس خوشبینی را در فرد ایجاد می‌كند.

به‌گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری فرانسه این ‌یافته‌ها می‌تواند به شناخت عمیق‌تر افسردگی منجر شود كه اغلب با ناتوانی در به تصویر كشیدن آینده روشن‌تر برای فرد ایجاد می‌شود.
امید به آینده یكی از ویژگی‌های عادی بشر است اگر چه تحقیقات گذشته هیچگونه شواهدی دال بر حمایت از چنین ایده‌ای ارائه نشده است.
بعنوان مثال اغلب انسانها معتقدند بیش از حد متوسط ، عمر طولانی‌تری دارند، سلامتر و موفق‌تر هستند، كارشناسان چنین حسی را خوشبینی می‌خوانند.
اما تاكنون مكان دقیق فعالیتهای عصبی مرتبط با احساس خوشبینی و بدبینی درمغز ناشناخته مانده بود
در آزمایشاتی كه در آمریكا صورت گرفت، دانشمندان از تصویربرداری اِم.آر.آی? برای مشاهده مغز ????داوطلب ? ???تا ? ???ساله استفاده كردند. از این داوطلبان خواسته شده بود تا در مورد یك آینده خاص و رویدادهایی در گذشته مانند برنده شدن یك جایزه و یا پایان یك رابطه عاطفی فكر كنند.
سپس از داوطلبان خواسته شد چندین جنبه از تعاملات خود را از جمله وضوح و انگیزه نیز ارزیابی كنند
این مطالعه افزایش‌فعالیت در دومنطقه "آمیگدال" و "كمربند روستال قدامی در كورتكس" را نشان داد كه هر دو منطقه نقش مهمی را در ارزیابی ذهنی احساسات ایفا می‌كنند.
محققان به سرپرستی دكتر "الیزابت فلپس"روانشناس دانشگاه نیویورك اعلام كردند اگرچه خوشبینی منجر به ایجاد انتظارات غیرواقعی در فرد می‌شود اما می‌تواند تا حدودی مثمرثمر باشد.
به گفته این پژوهشگران وهم خوشبینی در حد متعارف كه می‌تواند رفتار سازگار را در زمان حال و بسوی هدفی در آینده تحریك كند، با سلامت جسمی و روحی ارتباط دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha