سلامت نیوز : مدیر کل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: اگر چه با مصوبه مجلس این اختیار به دولت داده شد که بتواند مرخصی زایمان را از ۶ماه به ۹ ماه افزایش دهد اما اعتباری برای اجرای این قانون در مجلس پیش بینی نشد.

علی سنگی، مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس در مورد لغو مصوبه مجلس مبنی بر افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه از سوی دولت خاطرنشان کرد: تمام مصوبات ۳ ماه اخیر دولت دهم دوباره در دولت جدید مورد بازبینی قرار خواهد گرفت که مصوبه افزایش مرخصی زایمان نیز از آن جمله است.

وی ادامه داد: در عین حال در مصوبه مجلس آمده است « دولت می‌تواند افزایش مرخصی زایمان را از 6 ماه تا 9 ماه برای افراد واجد شرایط لحاظ کند» و در قانون کلمه الزام برای دولت دیده نشده و اختیار اجرای آن به دولت داده شده است.

به گفته سنگی مجلس ردیف اعتبار و محل پرداخت مشخصی برای این مصوبه در نظر نگرفته است.

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا لغو این مصوبه به معنی ایجاد ناهماهنگی در سیاست‌های کلان نظام در افزایش رشد جمعیت نیست گفت: ما معتقد نیستیم که قطع اجرای این مصوبه امتیاز مادران را کاملاً رد کرده چون فعلاً در مرحله بازبینی است و از طرف هیئت دولت هیچ چیزی به سازمان‌ها ابلاغ نشده است و شاید جزو مصوباتی باشد که بعد از بازبینی ردیف اعتباری برای آن در نظر بگیرند و اگر مجلس منابع مالی آن را تعیین کند قابل اجرا خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد تا این مصوبه جزو امتیازاتی باشد که در سیاست‌های جدید جمعیتی برای مادران شاغل لحاظ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha