یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 81027
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز یک مربی بهداشت در مدارس حضور داشته باشد، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز جدی به مربی بهداشت دارد.

محمد چینیان، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا از مهرماه امسال در بوفه‌های مدارس غذای گرم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود؟»، اظهار داشت: این بحث از سال قبل پیگیری شده است.

وی افزود: توزیع غذای گرم در بوفه‌های مدارس از توصیه‌های ما بوده است و در دستورالعمل پایگاه‌های تغذیه سالم که به مدارس ارسال شده است، توصیه شده که اگر امکانات لازم و پتانسیل برای طبخ غذا در مدارس وجود دارد و از نظر بهداشتی هم امکانات مربوطه فراهم باشد، توزیع غذای گرم انجام شود.

چینیان به نوع غذاهای گرم قابل ارائه در بوفه‌های مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: عدسی، آش‌ها و فرنی از جمله غذاهای گرمی محسوب می‌شوند که امکان ارائه آن در بوفه‌های مدارس وجود دارد و مدارسی که امکان ارائه این غذاها را دارند مطابق با بخشنامه می‌توانند غذای گرم تهیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «نظارت بر بوفه‌های مدارسی که غذای گرم می‌توانند به دانش‌آموزان ارائه دهند با چه مرجعی است؟»، تصریح کرد: در مدارسی که مراقبان و مربیان سلامت حضور دارند، توسط آنها انجام می‌شود و در مدارسی که فاقد مربی سلامت هستند توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و رؤسای ادارات سلامت انجام خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مربیان و مراقبان بهداشت مدارس با توجه به نزدیک شدن به مهرماه مشخص شده است؟»، گفت: با توجه به ساماندهی نیروی انسانی، تعداد دقیق مربیان بهداشت مدارس تا پیش از آغاز سال تحصیلی مشخص خواهد شد.

وی به میانگین تعداد دانش‌آموز به مربیان بهداشت مدارس اشاره و عنوان کرد: بر اساس استاندارد باید به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مربی بهداشت در مدارس وجود داشته باشد که الان اینطور نیست و ما نیاز جدی به مربیان تخصصی بهداشت داریم.

چینیان در پایان به فارس گفت: با توجه به اینکه رویکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدید "سلامت محوری" بوده، نیاز است تا جذب نیرو برای آموزش و پرورش با اولویت مربیان بهداشت انجام شود؛ البته این کار مربوط به کمک چندین دستگاه بوده تا بتوانند نیروهای متخصص را جذب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha