یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 81029
سلامت نیوز : کم پیش می‌آید صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شویم چهره‌ای خوشایند داشته‌ باشیم؛ معمولا هم چشم‌هایمان باد کرده‌است هم پوستمان چندان یک رنگ نیست و هم لب‌ها و دهانمان خیلی خشک است.به خصوص اگر شب به هر دلیل خیلی خسته و دیر خوابیده ‌باشیم اما به راحتی می‌توان با چند دقیقه صرف وقت از این قیافه آزاردهنده خلاصی یافت.

چشم‌هایتان پر از پف است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ چرا اینگونه می‌شود؟ وقتی میزان سدیم در بدن افزایش می‌یابد؛ آب بیشتری در بدن باقی می‌ماند و شب‌ها چون بدن درازکش باقی مانده‌ است، تجمع مقداری از این آب باقی‌مانده زیر چشم موجب پف می‌شود.

راه درمان چیست؟ ا این بار چای کیسه‌ای مصرف شده را دور نیندازید چرا که تانین موجود در آن پف و ورم چشم را به شدت کاهش می‌دهد. کافئین چای به عنوان یک ماده قابض عمل مرده و پوست شل شده را دوباره محکم می‌کند. بعد از نوشیدن چای صبحگاهی، چای کیسه‌ای مصرف شده را چند دقیقه در فریزر بگذارید تا کاملا خنک شود و بعد برای دقایقی این چای کیسه‌ای را روی چشم‌ها بگذارید.

صورت‌تان چرب است

چرا اینگونه می‌شود؟ احتمالا شب قبل از خواب به خوبی صورت‌تان را نشسته‌اید. البته نوشیدن نوشابه‌های گازدار با قند مصنوعی بالا هم می‌‌تواند عامل ایجاد چنین رویدادی باشد.راه درمان چیست؟ اگر از ژل‌های اسکراب‌ استفاده کنید بهتر است چرا که دانه‌های لایه‌بردار فیزیکی درون آن به خوبی سلول‌های مرده را پاک می‌کند. البته شوینده‌های حاوی اسید سالیسیلیک هم می‌تواند به خوبی کثیفی‌ها را از بین ببرد.

پوست‌تان خشک‌شده است

چرا اینگونه می‌شود؟ کمبود خواب در مکانیزم‌های سلول‌های پوستی اختلال به وجود می‌آورد و حتی می‌تواند تولید هورمون مربوط به استرس یعنی کورتیزول را افزایش دهد که این افزایش به ساختار اصلی پروتئین‌های پوست آسیب می‌زند.

راه درمان چیست؟ بهترین راه درمان استفاده از سرم‌ها یا کرم‌های رطوبت‌رسان است به خصوص کرم‌هایی که حاوی ویتامین C برای احیای پوست هستند؛ البته نوشیدن آب زیاد هم می‌تواند کمک کننده باشد.اگر هم به دنبال مواد طبیعی هستید ژل گیاه آلوورا می‌تواند در این مواقع حسابی به فرایند بازسازی پوست کمک کند.

دهانتان حسابی خشک شده ‌است

چرا اینگونه می‌شود؟ مصرف زیاد نمک مهم‌ترین عامل خشکی بیش از اندازه دهان است چرا که موجب می‌شود غشاهای مخاطی آب خود را از دست بدهند و در نتیجه دهان خشک و آزاردهنده می‌شود.

راه درمان چیست؟ برای اینکه مواد آزاردهنده را از دهان پاک کنید باید علاوه بر دندان‌ها، زبان را هم به خوبی با مسواک شسته و بعد حسابی با دهانشویه تمام فضای دهان را بشویید. دهانشویه باکتری‌های عامل بوی بد را نیز از بین می‌برد و در نتیجه دهان هم کمتر بو می‌گیرد و هم کمتر مزه بد می‌دهد. در نهایت هم یک قرص نعناع می‌تواند حسابی دهان شما را خوش طعم کند.

لب‌هایتان پر از ترک است

چرا اینگونه می‌شود؟ لب‌های رنگ‌پریده و پوسته پوسته بیشتر از همه نشان‌دهنده از دست دادن آب پوست است.البته سلول‌های مرده روی لب بیشتر از همه باعث ظاهر آزاردهنده می‌‌شود.

راه درمان چیست؟ برای از بین بردن این سلول‌های مرده روی لب می‌‌توانید مخلوطی چسب مانند از جوش‌شیرین و آب درست کنید  و بعد خیلی آرام با نوک انگشت روی لب بمالید و ماساژ دهید. وقتی این پوسته‌های خشک شده از سطح لب جدا شدند؛ باید با یک کرم مرطوب‌کننده لب‌ها را چرب کنید؛ اگر بتوانید از بالم‌های مخصوص لب استفاده کنید خیلی بهتر است چرا که مواد درون آنها به گونه‌ای است که حالت لب را بهتر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha