هفتمین جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در حالی برگزار می شود که بزرگترین عامل تهدید نسل یوزپلنگ آسیایی (ایرانی) نبود آگاهی کافی در مورد آن است گرچه انجمن یوزپلنگ ایرانی با برگزاری جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ سعی در آشنایی جوامع محلی و شهری با این گونه ارزشمند دارد اما همچنان شاهد تلفات جاده ای آن هستیم .

هفتمین جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ برگزار می شود
سلامت نیوز : جشنواره فرهنگی و آموزشی روز ملی حفاظت از یوزپلنگ هفتم و هشتم شهریور درباغ وحش ارم  تهران بر گزار می شود .هفتمین جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در حالی برگزار می شود  که بزرگترین عامل تهدید نسل یوزپلنگ آسیایی (ایرانی) نبود  آگاهی کافی در مورد آن است گرچه انجمن یوزپلنگ ایرانی با برگزاری جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ سعی در آشنایی جوامع محلی و شهری با این گونه ارزشمند دارد اما همچنان شاهد تلفات جاده ای آن هستیم .

به گزارش سلامت نیوز ؛ انجمن یوزپلنگ ایرانی در هفت سال گذشته با برگزاری جشنواره ای به مناسبت نهم شهریور روز ملی حفاظت از یوز پلنگ در تلاش است تا توجه مردم و مسئولان را به حفاظت و مصون سازی زیستگاههای این گونه نادر و در حال انقراض جلب کند. به همین منظور در آستانه نهم شهریور این انجمن با مشارکت فعالان محیط زیست ،محیط بانان ،ورزشکاران و کارشناسان و مسئولان حفاظت محیط زیست و  تشکل های زیست محیطی  چون خزنده شناسان پارس ،کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ،انجمن دیده بان حقوق حیوانات ،کلینیک دامپزشکی حامی حیوانات ،موسسه کاوشگران طبیعت دنیا ،دانشنامه پرندگان ایران ،طبیعت پژوهان زیما و موسسه طبیعت پایدار هرمد،  جشنواره ی دو روزه ای را در محل باغ وحش ارم تهران برگزار کند.

به نظر می رسد بخش های متنوع این جشنواره از جمله بازی های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان، غرفه های اطلاع‌رسانی حیات وحش ایران،رادیو یوز،غرفه محصولات فرهنگی ، آشنایی با زندگی یوزپلنگ و همینطور عرضه آخرین تولیدات فرهنگی هنری در زمینه حفاظت از یوز ایرانی بتواند فضای مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کند  و هموطنان را با ضرورت پاسداشت و حفاظت از میراث ملی کشور و تنوع زیستی آشنا کند.

به گفته کارشناسان حیات وحش، نسل یوزپلنگ آسیایی در تمامی نقاط این قاره پهناور منقرض شده و کشور ایران میزبان آخرین بازمانده های نسل این گونه منحصر به فرد می‌باشد. گونه ای که در خوشبینانه ترین حالت حداکثر 70 عدد از آن در دشت های کویری مرکز و شرق ایران زیست می‌کند.

روز حفاظت از یوزپلنگ ، یادآور سابقه درخشان، همت بلند و مسئولیت سنگین ما ایرانیان است. 9 شهریور به یادمان می آورد که ایران تنها کشور قاره کهن است که توانسته نسل یوزپلنگ آسیایی را زنده نگه دارد. 9 شهریور یادآور عهدیست که برای حفاظت از آخرین بازمانده های این گونه ارزشمند با یکدیگر بستیم. 9 شهریور به ما یادآوری می کند که برای حفظ این میراث طبیعی چه مسئولیت سنگینی در قبال خالق هستی و در قبال جهانیان داریم. 9 شهریور وعده ما برای دست به دست هم دادن، هم قسم شدن و یکی شدن برای حفاظت از نسل یوزپلنگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha