داروی جدید "زولپی رست" به منظور درمان اختلالات خواب برای نخستین بار در کشور توسط محققان کشورمان تولید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری مهر، شرکت داروسازی اسوه برای اولین بار در کشور توانسته است دو داروی جدید "زولپی رست" به منظور درمان اختلالات خواب و "تاداگر" برای رفع مشکل و ناتوانی جنسی را تولید کند.

تولید داروی "زولپیدم" با نام تجاری "زولپی رست" محدودیت درمانی بیماری های خواب را کاهش داده و به تبع آن از مشکلات ناشی از این اختلال می کاهد. در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر در کشور به اختلالات خواب دچار هستند.

مصرف زولپی رست علاوه بر ایجاد خواب بدون وقفه طی شب بسیار سریع اثر کرده و از نظر ایجاد وابستگی نسبت به داروهای بنزودیازپینها مانند دیازپام ایمن تر بوده و عوارض ناشی از آنها از جمله وابستگی، تحمل نسبت به دارو، تغییر ریتم خواب، اختلالات حافظه و سایکوموتور و تضعیف نفس به دنبال نخواهد داشت.

ترس، استرس، اضطراب، مصرف داروها، ترکیبات گیاهی خاص، مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلالات شخصیتی، تنش های ذهنی و یا عاطفی، مشکلات کاری، بیماری های مفاصل، مشکل در روابط زناشویی، مشکلات قلبی و عروقی، اختلالات غدد درون ریز و سوء مصرف الکل و یا کافئین می توانند در بروز بی خوابی نقش داشته باشند.

داروی دیگری که توسط محققان ایرانی تولید شده است، "تادالافیل" با نام تجاری "تاداگر" است. این دارو بر اساس تجویز پزشک می تواند ناتوانی جنسی را درمان می کند.

مزایای این داروی جدید نسبت به "سیلدنافیل" می توان به اثر سریعتر، اثر بخشی بیشتر، پذیرش بیشتر بیماران و عوارض جانبی کمتر نسبت به سیلدنافیل اشاره کرد.

ناتوانی جنسی از مشکلات شایع اورولوژیک است که موجب ناراحتی های زیادی برای بیمار می شود. مطالعات بیانگر شیوع بالای این عارضه در میان مردان 40 تا 70 ساله است و در واقع ریسک بروز این عارضه با افزایش سن بالا می رود. این موضوع می تواند در نتیجه کاهش سطح هورمون مردانه یا تستسترون ایجاد شود و همچنین دلایل فیزیک و روانی داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha