سلامت نیوز : یک روانپزشک خواب کافی، دوری از استرس و هیجانات را از شرایط بهبود تیک عصبی عنوان کرد.

دکتر مجید صادقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: این اختلال به شکل حرکات پرشی غیرعادی در بدن مثل شانه بالا انداختن، تکان دادن دهان و بینی و صدا درآوردن خود و غیره را نشان می‌دهد که معمولا از دوران کودکی آغاز می‌شود.

وی بروز اختلال تیک عصبی را در اکثریت موارد گذرا دانست و افزود: اگر در طول دو تا سه ماه این اختلال برطرف نشد و یا تیک‌های عصبی مستعد با چند نوع حرکت بود حتما نیاز به بررسی و شروع درمان دارد.

این روانپزشک ادامه داد: تیک‌های عصبی که نشانه‌های آن به شکل طولانی مدت در افراد وجود دارد. در علم پزشکی با عنوان بیماری "توره" شناخته می‌شود که به علت افزایش هورمون دوپامین در مغز پدید می‌آید.

دکتر صادقی به بیماران مبتلا به "توره" توصیه کرد: این افراد حتما به پزشک مراجعه کنند چرا که نیاز به درمان دارویی برای سرکوب دوپامین ترشح شده در مغز دارند.

وی کنترل شخصی بیمار برای جلوگیری از تیک عصبی را بدون مراجعه به پزشک بی‌نتیجه دانست و اظهار کرد: حرکات پرشی که تیک عصبی به آنها اطلاق می‌شود، ارادی نیست و تلاش فرد برای کنترل آن، سرکوب موقتی این حرکات است و پس از مدتی دوباره تیک عصبی تکرار خواهد شد.

این روانپزشک به استرس، هیجانات و کم‌خوابی به عنوان عوامل تشدید کننده تیک های عصبی اشاره کرد و افزود: اگر افراد این عوامل را در زندگی خود کاهش دهند، ممکن است این حرکات عصبی کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha