سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: هیچ حکم جدیدی مبنی بر توقف انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از سوی دیوان عدالت اداری به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.

طاهر موهبتی در گفت و گو با فارس درباره اعلام خبر توقف انتزع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی گفت: این مسئله را از زبان شما می شونم زیرا حداقل از 20 روز پیش هیچ حکم جدیدی درباره توقف انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران در دیوان عدالت اداری صادر نشده و طبیعتاً چنین حکمی به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.

وی گفت:‌ البته موضوع بررسی انتزاع یا احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران در دیوان عدالت اداری در جریان است اما هنوز هیچ حکم جدیدی در این مورد به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.

وی گفت: فقط مدتی پیش حکمی از سوی دیوان عدالت اداری داشتیم که فعلاً انتقال اموال منقول و غیر منقول دانشگاه علوم پزشکی تهران به ایران متوقف شود تا رأی نهایی دیوان عدالت اداری در این مورد صادر شود.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز چند روز پیش در این مورد گفت: در مورد ادغام یا انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران، موضوع برای بررسی قانونی و حل اختلاف نظر دولت، قوه مقننه و قوه قضاییه خانم الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهوری تصمیم گیرنده است، من ترجیح می‌دهم وارد این چالش نشوم و هر چه قانون گفت ما هم مجری هستیم.

وی افزود: با توجه به اظهار نظر قوه مقننه و قوه قضاییه در مورد وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران و اختلاف نظر آنها با دولت، حل این اشکال حقوقی از وزارت بهداشت فراتر رفته است.

وی گفت: با توجه به اختلاف نظر قوه مجریه و قوای دیگر پرونده تعیین تکلیف دانشگاه علوم پزشکی ایران (انتزاع یا ادغام آن با دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی)، رئیس جمهوری پرونده تعیین تکلیف این دانشگاه را به خانم الهام امین زاده،معاون حقوقی خود ارجاع داده است تا بعد از بحثهای حقوقی با قوای دیگر بر اساس قانون و تصمیم نهایی عمل کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که نظر شخص شما درباره انتزاع یا ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران چیست گفت: من اکنون دیگر عضو هیئت علمی یک دانشگاه علوم پزشکی خاص نیستم بلکه مسئول بخش اجرایی حوزه سلامت هستم و ترجیح می‌دهم نظر شخصی خودم را در این مورد اعلام نکنم تا دچار چالش جدید نشویم. یعنی هر نظری دارم را متوقف می‌کنم به امر قانون و نظر معاون حقوقی رئیس جمهوری که بعد از مذاکره با قوه مقننه و قوه قضاییه از جمله دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری در زیر مجموعه این قوا مشخص می‌شود و به هر نتیجه‌ای که رسیدند ما هم تابع قانون هستیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش فارس که این نتیجه تصمیم کی مشخص و اعلام می شود گفت: فکر نمی کنم تصمیم گیری نهایی در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از 2 تا 3 هفته طول بکشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha