یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 81099
سلامت نیوز : رئیس اداره محیط زیست استان خوزستان درخصوص آخرین وضعیت گوزن های زرد منطقه کرخه گفت: در طول مردادماه تلفات گوزن زرد در این منطقه نداشته ایم.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت و گو با پانا، با تأکید بر اینکه خوشبختانه بیماری مگس میاز در سایت کرخه به طور کامل مهار شده است، اظهار داشت: تلفات گوزن در این منطقه در طول یک ماه گذشته نداشته ایم.

رئیس اداره محیط زیست استان خوزستان ادامه داد: شیوع بیماری میاز در سایت کرخه که توسط هجوم مگس میاز به گوزن‌ های زرد رخ داده بود که به طور کامل مهار شده است و در حال حاضر وضعیت گوزن های زرد مطلوب و در شرایط خوبی به سر می برند، ضمن اینکه تمام امکانات برای شرایط بهتر زیست این گونه ها فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
لاهیجان زاده همچنین خاطرنشان کرد: ‌پس از زنده‌ گیری گوزن ‌های زرد تلاش شد تا شرایط منطقه کرخه به حالت عادی برگردد که در این راستا وضعیت سایت کرخه و گوزن های زرد تحت کنترل بوده و در طول یک ماه گذشته که از هجوم مگس ها می گذرد به طور دائم و شبانه روزی مورد پایش قرار گرفته است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 25 راس گوزن زرد ایرانی در این منطقه باقی مانده است پس از جفت گیری امکان تولید مثل این گونه ارزشمند در معرض خطر انقراض، در منطقه فراهم خواهد شد.
عارضه هجوم مگس میاز به گوزن زرد ایرانی 16 خردادماه با مرگ 2 گوزن در زیستگاه کرخه آغاز و منجر به تلفات 30 راس از گوزن های زرد ایرانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha